2011.07.31. 20:32
Több vevő, több üzlet, több bevétel Debrecenben
Debrecen - A hatékony ügyfélkezelés hatékonyabban működő céget eredményez.
Debrecen - A hatékony ügyfélkezelés hatékonyabban működő céget eredményez.
Rakétát a teknősre! címmel tartottak előadást az érdeklődők számára a Consulo Kft. munkatársai pénteken az ügyfélkapcsolati módszerekről és eszközökről.
– Az ügyfélkapcsolatok kezelése stratégia és szemlélet kérdése. Helye az üzleti folyamatok elején és végén (lényegében az üzletkötés előtt és után) van, a köztes rész inkább a vállalatirányításra tartozik – magyarázta Molnár Ferenc, a Consulo ügyvezető igazgatója. Emlékeztetett rá: a régi ügyfelek megtartása, a nekik történő értékesítés jóval könnyebb, mint újakat szerezni. Utóbbi nehéz és fáradságos munka, kulcsa, hogy a bizalmat kell a reménybeli partnerrel kiépíteni.
Minden alkalmat meg kell ragadni egy üzlet sikerességéhez
Az ügyvezető rámutatott egy fontos különbségre a vállalatirányítás és az ügyfélkapcsolat kezelés között. Míg előbbi számokkal, mennyiségekkel, százalékokkal pontosan leírható, utóbbi kevésbé szabályozott, nyitottabb, lazább terület.
– Az ügyfélkapcsolat lényege a folyamatos kommunikáció. Erre bármilyen alkalmat megragadhatunk, akár egy születésnapot is jókívánságunk kifejezésére – mondta Molnár Ferenc. Példaként említette, hogy nemrégen több szállodában megfordult, de csak egyetlenegy volt köztük, mely kijelentkezés után néhány nappal kérdőíven tudakolta, hogy érezte magát náluk a vendég?
Csapatmunka
– A csoportmunka támogatása szempontjából fontos, hogy a tudás (adatok, emlékeztetők, feladatok ütemezése) ne egy-egy személy noteszában legyen, hanem mindenki hozzáférhessen, akinek szüksége van rá – hangsúlyozta Molnár Ferenc. Erre kínálhatnak megoldást az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek (CRM). Ezek egyikét, a német CAS Software AG cég számára készített, a szükségletek szerint rugalmasan alakítható, átlátható, az adatokat és eseményeket pontosan nyomon követő, a munkát hatékonyan segítő rendszert mutatták be a Consulo munkatársai.
Érdekességként elhangzott: az utóbbi évben fejlesztett CRM-ek a kapcsolatkezelést már nem csak az ügyfelekre, hanem a szállítókra, munkatársakra, versenytársakra, stb. is vonatkoztatják.