Egyre több az okoskonyha

A közösségi médiát használók több mint fele keres ötletet a megosztott fotókból az ételkészítéshez
A közösségi médiát használók több mint fele keres ötletet a megosztott fotókból az ételkészítéshez - © Fotó: AFP
Budapest – Akár 15 millió forinttal növelhetik az okos konyhai megoldások egy ház értékét az öreg kontinensen.

Az európaiak közel fele akár 50 ezer euróval is hajlandó lenne többet fizetni egy házért, ha az okos konyhával van felszerelve – derült ki a Samsung és a YouGo közös kutatásából.

Kiemelt jelentőséggel bír

Közülük is az olaszok és a spanyolok a leglelkesebbek: ezen országokban a megkérdezett lakosok kétharmada hajlandó többet fizetni egy okos konyhai megoldásokkal rendelkező otthonért, ezzel szemben a németek csupán 33 százaléka és a britek 28 százaléka nyúlna mélyebben a zsebébe egy modern megoldásokkal felszerelt konyháért. A felmérés arra is rávilágított, hogy az okos technológia kiemelt jelentőséggel bír az otthonok tervezésekor, a megkérdezettek kétharmada, 61 százaléka gondolta úgy, hogy a technológia megkönnyíti és sokkal élvezetesebbé teszi a mindennapokat.

Egyszerre két fogást

A mobiltelefonokkal összekapcsolható eszközök fontos szerepet játszanak abban, hogyan takarítsunk meg némi időt az egyre hektikusabb életünkben. Tízből közel négy válaszadó szerint egy olyan fűtésrendszerrel, amelyet bekapcsolhatunk, mielőtt hazaérnénk, időt spórolhatunk meg, míg a válaszadók majdnem ötöde szeretne olyan hűtőt, amely üzenetben jelzi, ha például fogytán a tej.

A főzéssel kapcsolatban háromból egy válaszadó vágya egy olyan sütő volt, amelyben egyszerre két teljesen különböző fogást tud elkészíteni. Így könnyebben és időt megtakarítva főzhet egyszerre több emberre, legyen szó egy családról, amelyben mindenkinek más-más étel a kedvence vagy egy baráti társaságról, amely tagjai különböző étrendeket követnek.

Ihletet merítenek

Miközben egyre többen osztunk meg képeket az ételeinkről az olyan közösségi csatornákon, mint az Insta­gram, ezzel párhuzamosan egyre jobb szakácsokká is válunk, ráadásul a közösségi médiát használók 62 százaléka merít ihletet ezekből a fotókból ételkészítéskor. Az is kiderült ugyanakkor, hogy a saját magunk által készített fogásokról kevésbé szívesen osztunk meg tartalmakat. Európában ötből négyen, tehát a felhasználók 82 százaléka nem posztol az általa elkészített ételekről.

Főzés közben a finnek bizonyultak a legaktívabbnak a közösségi felületeken: a megkérdezettek kétharmada használja a Facebookot, az Instagramot vagy a Pinterestet ételkészítéskor. A németek csaknem feléről mondható el ugyanez. A kutatás arra is rámutat, hogy napjainkban már nem csak főzésre használjuk konyhánkat.

Mára többfunkciós lett

Európában ötből legalább egy fő végez tornagyakorlatokat heti rendszerességgel ebben a helyiségben, a legtöbben – a megkérdezettek 42 százaléka – Lengyelországban és Hollandiában (37 százalék), míg az Egyesült Királyságban csak a felnőttek alig több mint tizede tornázik itt. Emellett a megkérdezettek negyede irodának is használja a konyháját, ami gyakran nappaliként is funkcionál: az emberek csaknem fele tölti szabadidejét olvasással, tévézéssel vagy játékkal a konyhában, míg 36 százalékuk innen intézi mindennapi ügyeit is. A Dél-Európában élő emberek közel háromnegyede olvas vagy néz tévét a konyhájában, míg a németek csupán 45 százaléka teszi ezt havi rendszerességgel.

Növekvő igények

A kutatással kapcsolatban Dan Harvie, a Samsung háztartási berendezések üzletágának európai igazgatója elmondta: „A lakóterek méretének átalakulása, a rugalmas munkavégzés elterjedése, valamint a közösségi és a több generációs együttélés megváltoztatják a konyha használatának módját. Ez a helyiség már nem csupán az ételek elkészítésére alkalmas, hanem az otthonunk középpontja is, ahol beszélgetni, dolgozni és még edzeni is lehet. Ennek köszönhetően egyre növekszik az igény az olyan okos konyhai technológiák iránt, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a felhasználók több olyan dolgot tehessenek és oszthassanak meg, amelyek örömet okoznak nekik.”

HBN








hirdetés










hirdet�s