2012.12.21. 12:20
Gangnam Style- Egymilliárd megtekintés küszöbén
Vajon ki lesz Psy Gangnam Style című videójának egymilliárdadik megtekintője? Valamikor a következő 24 órában az emberiség átlép egy olyan mérföldkövet, amelynek semmi köze sincs a világvégéhez (vagy legalábbis reméljük).
Vajon ki lesz Psy Gangnam Style című videójának egymilliárdadik megtekintője? Valamikor a következő 24 órában az emberiség átlép egy olyan mérföldkövet, amelynek semmi köze sincs a világvégéhez (vagy legalábbis reméljük).A történelem során először kijelenthetjük majd azt, hogy a vizuális szórakoztatás egyetlen darabját összesen több mint egymillárdszor nézték meg.
Eléggé egyértelmű, hogy miről is van szó: 2012 nemzetközi meglepetésslágere; a dal, ami Szöul leggazdagabb környékét világhírűvé tett; a videó, amely elsőként mutatott rá arra, hogy milyen jól lehet babakék szmokingban bulizni; a mém, amit legalább ezren vettek már át. Oppa Gangnam Style.
Ezen cikk írásakor a videó számlálója 998 088 796-nál jár, tehát csak kicsit több mint 1 900 000-nyi kattintásra vagyunk az egymillárdtól. Ez a szám lehet, hogy soknak tűnik, de ennek a videónak ez egyáltalán nem az, hiszen Psy 8 millió dolláros slágerének népszerűsége fényévekre van az átlagos popdalokétól.
Persze a Gangnam Style már most is minden idők legnézettebb videójának számít, még novemberben nyerte el ezt a címet Justin Bieber Baby című dalától. Azóta a Baby kb. 10 millió újabb lejátszást gyűjtött be, míg a Gangnam Style 200 milliót.
Összehasonlítási alapként: a Csillagok Háborújának negyedik részét kb. 163 millióan tekintették meg a világ mozijaiban. A Gangnam Style-t röpke három hét alatt nézték meg ugyanennyiszer. Természetesen a megtekintések száma nem azt jelenti, hogy ennyi embert látta a videót, éppen úgy, ahogy az eladott mozijegyek száma sem egyenlő azzal, hogy hányan láttak egy adott filmet. Valószínűleg soha nem fogjuk megtudni, hogy hányan ember nézte már meg a Gangnam Style-t júliusi robbanása óta.
De azért érdemes belegondolni, hogy hányan álltak a hátunk mögé, amikor legutóbb rákattintottunk a YouTube lejátszás gombjára, és hányszor láttuk mi magunk a videót mások számítógépén? Hányszor vetítették le különböző bulikban? Ezt mind-mind nincs benne a teljes megtekintések számában.
Manapság a lejátszásszámláló az egyetlen megbízható módja annak, hogy lemérjük egy adott videó népszerűségét. Nem hazudik, feddhetetlen. S hogy vajon ki fogja megnézni a Gangnam Style-t egymilliárszorra? Csak a lejátszásszámláló tudja. De bízunk benne, hogy akárki is lesz az, készít majd egy képernyőképet.