2009.12.07. 11:02
Mikulás-napi száguldás
<p>Veszprém - A Mikulás-rali mindig jó<br /> móka – amellett persze, hogy senki sem veszi<br /> félvállról, már csak<br /> azért sem, mert ha ezek a fiúk<br /> odaállnak a rajtvonalhoz, és<br /> visszaszámol a sportbíró, legyen az<br /> bármilyen viadal, nyerni szeretnének.</p>
Nem volt ezzel másképp a Synergon
Turán Motorsport pilótája,
Turán Frigyes sem, aki egyes
rajtszámmal, egy Škoda Fabia
WRC-vel, és alkalmi navigátorral,
Nemrava Ferenccel állt rajthoz
a viadalon. A körülmények nem voltak
éppen ideálisak, hiszen a saras murva
reggelre megfagyott, ennek ellenére a
pilóta – természetesen –
nagyon élvezte a száguldást.
Sajnos csak a harmadik szakaszig.
„A harmadik gyorsaságin már
melegedett a motorunk, de úgy tűnt, csak
átmeneti a probléma... Aztán
amikor kijöttünk a szervizparkból
és a negyedik szakasz rajtja előtt
megálltunk guminyomást ellenőrizni,
odajött Turi Tomi, hogy mintha
valami folyna az autónkból. A
vízpumpánál volt gond: elfolyt az
összes víz, úgyhogy sajnos
kiestünk a versenyből. Azt hiszem, a
škodás pályafutásom ezzel
be is fejeződött – nem hinném,
hogy még egyszer ilyen autóba
ülök, mert úgy tűnik, nincs
szerencsém vele. Ennek ellenére
amíg tartott, élveztük a versenyt,
Nemrava Feri egykettőre felvette a WRC-s
ritmust – bár utóbb bevallotta,
egy-egy kanyarban azt hitte, hogy nincs
tovább... –, azért remélem,
a nézőket is ki tudtuk szolgálni.
”
Bizonyított
Persze, Frici nem felejtette el
megemlíteni állandó
navigátora, Zsiros Gábor
teljesítményét sem, aki
ezúttal a „bal egyben”, vagyis a
volán mögött bizonyított egy
Škoda Octavia WRC-ben. A „nem
licences” kategóriát megnyerte,
abszolútban pedig tizedikként
végzett.
„Nagyon büszke vagyok Gabira, mert nem
könnyű WRC-t vezetni...” – mondta
Frici.
Ami Zsiros Gábort illeti, neki a Synergon
Motorsport csapatfőnöke, Őry
Tamás navigált – mindketten azt
mondták, ésszel versenyeztek, s ezt az
eredményeik is hűen tükrözik. Az
abszolút 23. helyről a 10.-re
zárkóztak fel a nap végére,
és teljesítették a saját
maguk elé tűzött célt, vagyis
megnyerték a „nem licences”
kategóriát.
Összebarátkoztak
Őry Tamás azt mondta,
nagyon élvezte a száguldást, s
ezzel Zsiros Gabi sem volt
másként, igaz, azt mindketten
elismerték, rengeteg tapasztalatra lenne
még szükség. No igen, senki sem
úgy születik, hogy rögtön
tökéletesen tud vezetni egy World Rally
Cart, ha visszaemlékszünk, ez
még a világ legjobbjainak sem
sikerült elsőre. Úgyhogy
Gábornak semmi oka sincs a
csalódottságra – főleg, hogy
nyert.
„Az első gyorsaságin még egy
kicsit meg voltam illetődve, ugyanis
mindössze huszonöt kilométert tudtam
tesztelni az autóval a rajt előtt, s ez
kevés volt ahhoz, hogy igazán gyorsan
tudjak menni vele. Aztán ahogy teltek a
kilométerek, kezdtem egyre jobban magamra
találni, kezdtem összebarátkozni az
Octaviával, és persze ezzel egyenes
arányban gyorsulni. Köszönettel
tartozom a csapatomnak, amelynek néhány
tagja egyáltalán semennyit sem aludt az
éjszaka, mert folyamatosan dolgozott, és
persze Őry Tominak is, aki remekül
navigált” - mondta Zsiros Gábor a
viadal végén.