boon-sportoldal

2009.12.07. 11:02

Mikulás-napi száguldás

<p>Veszpr&#233;m - A Mikul&#225;s-rali mindig j&#243;<br /> m&#243;ka &#8211; amellett persze, hogy senki sem veszi<br /> f&#233;lv&#225;llr&#243;l, m&#225;r csak<br /> az&#233;rt sem, mert ha ezek a fi&#250;k<br /> oda&#225;llnak a rajtvonalhoz, &#233;s<br /> visszasz&#225;mol a sportb&#237;r&#243;, legyen az<br /> b&#225;rmilyen viadal, nyerni szeretn&#233;nek.</p>

Nem volt ezzel másképp a Synergon

Turán Motorsport pilótája,

Turán Frigyes sem, aki egyes

rajtszámmal, egy Škoda Fabia

WRC-vel, és alkalmi navigátorral,

Nemrava Ferenccel állt rajthoz

a viadalon. A körülmények nem voltak

éppen ideálisak, hiszen a saras murva

reggelre megfagyott, ennek ellenére a

pilóta – természetesen –

nagyon élvezte a száguldást.

Sajnos csak a harmadik szakaszig.

„A harmadik gyorsaságin már

melegedett a motorunk, de úgy tűnt, csak

átmeneti a probléma... Aztán

amikor kijöttünk a szervizparkból

és a negyedik szakasz rajtja előtt

megálltunk guminyomást ellenőrizni,

odajött Turi Tomi, hogy mintha

valami folyna az autónkból. A

vízpumpánál volt gond: elfolyt az

összes víz, úgyhogy sajnos

kiestünk a versenyből. Azt hiszem, a

škodás pályafutásom ezzel

be is fejeződött – nem hinném,

hogy még egyszer ilyen autóba

ülök, mert úgy tűnik, nincs

szerencsém vele. Ennek ellenére

amíg tartott, élveztük a versenyt,

Nemrava Feri egykettőre felvette a WRC-s

ritmust – bár utóbb bevallotta,

egy-egy kanyarban azt hitte, hogy nincs

tovább... –, azért remélem,

a nézőket is ki tudtuk szolgálni.

Bizonyított

Persze, Frici nem felejtette el

megemlíteni állandó

navigátora, Zsiros Gábor

teljesítményét sem, aki

ezúttal a „bal egyben”, vagyis a

volán mögött bizonyított egy

Škoda Octavia WRC-ben. A „nem

licences” kategóriát megnyerte,

abszolútban pedig tizedikként

végzett.

„Nagyon büszke vagyok Gabira, mert nem

könnyű WRC-t vezetni...” – mondta

Frici.

Ami Zsiros Gábort illeti, neki a Synergon

Motorsport csapatfőnöke, Őry

Tamás navigált – mindketten azt

mondták, ésszel versenyeztek, s ezt az

eredményeik is hűen tükrözik. Az

abszolút 23. helyről a 10.-re

zárkóztak fel a nap végére,

és teljesítették a saját

maguk elé tűzött célt, vagyis

megnyerték a „nem licences”

kategóriát.

Összebarátkoztak

Őry Tamás azt mondta,

nagyon élvezte a száguldást, s

ezzel Zsiros Gabi sem volt

másként, igaz, azt mindketten

elismerték, rengeteg tapasztalatra lenne

még szükség. No igen, senki sem

úgy születik, hogy rögtön

tökéletesen tud vezetni egy World Rally

Cart, ha visszaemlékszünk, ez

még a világ legjobbjainak sem

sikerült elsőre. Úgyhogy

Gábornak semmi oka sincs a

csalódottságra – főleg, hogy

nyert.

„Az első gyorsaságin még egy

kicsit meg voltam illetődve, ugyanis

mindössze huszonöt kilométert tudtam

tesztelni az autóval a rajt előtt, s ez

kevés volt ahhoz, hogy igazán gyorsan

tudjak menni vele. Aztán ahogy teltek a

kilométerek, kezdtem egyre jobban magamra

találni, kezdtem összebarátkozni az

Octaviával, és persze ezzel egyenes

arányban gyorsulni. Köszönettel

tartozom a csapatomnak, amelynek néhány

tagja egyáltalán semennyit sem aludt az

éjszaka, mert folyamatosan dolgozott, és

persze Őry Tominak is, aki remekül

navigált” - mondta Zsiros Gábor a

viadal végén.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!