boon-sportoldal

2009.10.23. 13:39

Ádáz küzdelem a Wales Ralin

<p>A Brit/Wales Ralit n&#233;h&#225;ny rendhagy&#243;<br /> &#233;v kiv&#233;tel&#233;vel 1959 &#243;ta a<br /> vil&#225;gbajnoks&#225;g<BR /><br /> utols&#243; versenyek&#233;nt jegyzik.</p>

 Az 1932-es év óta RAC

Raliként, majd három éve

Wales Raliként emlegetett versenyt idén

rendhagyó módon nem decemberben

tartják. Ez nem változtat azon, hogy ez a

szezon egyik leghíresebb ralija,

többek között azért, mert eddig,

általában itt dőlt el a

világbajnoki címek

sorsa. Bár a Citroen már a

Katalán Rali végén

konstruktőri világbajnokként

ünnepelhetett, az egyéni világbajnoki

cím sorsa még nyitott, így

mindennél

vadabb mérkőzés várható a

hétvégén.

Az idei Rali Világbajnokság

rendhagyó módon rövid, a szokásos

15 helyett

idén csak 12 helyszínen kellett

megvívnia a mezőnynek. Így lehet az,

hogy

december helyett október végén

ér véget a szezon. Ennek ellenére

Walesben

ezúttal is hideg és saras

körülmények várhatóak

esővel és köddel. Így ez a

rali továbbra is a versenynaptár egyik

legkiszámíthatatlanabb

megmérettetése. A verseny nagyon

nehéz, az utak csúszósak, s a

sár, az eső,

a köd is része a show-nak, bár

ezúttal melegebb időjárás

várható, mint a

decemberi ralik idején. A cardiffi

központú rali egy érdekessége az

lesz,

hogy néhány gyorsasági szakaszt

majdnem biztosan sötétben kell

teljesítenie

a mezőnynek.

A Citroen Spanyolországban ötödik

világbajnoki címét gyűjthette be,

de

sztárpilótája, Sebastien

Loeb csodás szezonkezdetét

követő hanyatlása után

teljes erejével a soron következő

Wales Ralira összpontosít. A

célja

zsinórban a hatodik világbajnoki korona. Ez a

feladat nem egyszerű, hiszen
Loebnek és

navigátorának legnagyobb riválisuk,

Mikko Hirvonen előtt kell

célbaérniuk, s ezáltal több

pontot gyűjteniük. Ugyanolyan eséllyel

vág neki

a két pilóta a hétvégi ralinak,

Hirvonen 2007-ben, Loeb

pedig 2008-ban

gyűjtött itt be egy-egy győzelmet.

"Ha csak nem fordul rosszabbra az

időjárás, örömmel mondhatom,

hogy kis

eséllyel kell szembenéznünk azzal, hogy

jeges utakon kell versenyeznünk,

mint tavaly is." - szögezte le Loeb. "Így az

eső, sár és köd keveréke

-

főleg sötétben - tesz arról, hogy

ez egy nagyon nehéz verseny legyen. Még

így is egy nagyszerű rali ez, amit nagyon

élvezek." - tette hozzá lelkesen a

francia citroenes, aki négy napot tesztelt Walesben

a verseny előtt.

A verseny jolly jokere Petter Solberg, hiszen a

norvég pilóta 2002-2005

között négyszer is győzedelmeskedett

ezen a versenyen a Subaruval. A Citroen

biztosra ment, hiszen még a Katalán Rali

előtt, mielőtt megszerezte volna a

konstruktőri világbajnoki címet,

leszerződtette a junior csapatába a

tehetséges, de eddig a saját maga

által létrehozott csapattal

versenyző

északi pilótát.

Bár életében először

áll ilyen közel a világbajnoki

címhez, Mikko Hirvonen,

aki tavaly itt csak a nyolcadik lett, viszonylag nyugodtan

várja az előtte

álló kihívást. "Nagyon izgalmas

helyzetben vagyok, és már várom a

rali

rajtját, de nem érzek nyomást magamon.

Szoros és kemény küzdelem lesz,

nem

értékelem alul az előttem

álló feladatot. Nincsenek azonban

elvárásaim, így

leráztam magamról az esélyesség

terhét." - mondta.

A versenyről

A 2009-es Wales Rali három napon át tart, s a

16 gyorsasági szakasz 348.30

km-t tesz majd ki. A rali teljes távja 1482.34 km

lesz. Az elmúlt évekhez

hasonlóan Cardiff ad otthont a rajtnak és a

finisnek, de a szervizparkot

ezúttal Swansea helyett Cardiff Bay-ben

alakítják ki.

Ez a klasszikus rali Wales erdőiben zajlik majd,

miközben a rali

főhadiszállása ezúttal is a

walesi kozmopolita fővárosban, Cardiffban

rendezkedik be. Az idei útvonal ugyanaz lesz, mint a

tavalyi volt, egy

különbséggel. Idén ugyanis

rendeznek gyorsasági szakaszokat

Brecontól

északra, elhagyott katonai gyakorlóterepeken

is. A walesi gyorsasági

szakaszok nagyon gyorsak, s némelyik

sebessége a Finn Rali gyorsasági

szakaszain elért sebességekhez

hasonlít. Általában véve

elmondható, hogy a

gyorsasági szakaszok sziklás utakon zajlanak,

így ha az idő száraz, akkor az

nagyon koptatja az abroncsokat. Eső esetén a

finom murvás felszín

sárrá

válik és olyan csúszós lesz,

mint a jég.

Az elmúlt évek Brit/Wales Rali

győztesei:

2008 S Loeb (Citroën)

2007 M Hirvonen (Ford)

2006 M Grönholm (Ford)

2005 P Solberg (Subaru)

2004 P Solberg (Subaru)

2003- P Solberg (Subaru)

2002 P Solberg (Subaru)

2001 M Grönholm (Peugeot)

2000 R Burns (Subaru)

1999 R Burns (Subaru)

1998 R Burns (Mitsubishi)

1997 C McRae (Subaru)

1996 A Schwarz (Toyota)

1995 C McRae (Subaru)

1994 C McRae (Subaru)

1993 J Kankkunen (Toyota)

1992 C Sainz (Toyota)

1991 J Kankkunen (Lancia)

A világbajnokság állása

a Katalán Rali után:

Pilóták

1. M Hirvonen 84 pont

2. S Loeb 83 pont

3. D Sordo 58 pont

4. J-M Latvala 39 pont

5. P Solberg 30 pont

6. H Solberg 29 pont

7. M Wilson 25 pont

8. S Ogier 24 pont

Konstruktőrök

1. Citroën 151 pont

2. Ford 130 pont

3. Stobart 73 pont

4. Citroën Junior Rally Team 42 pont

5. Munchi s Ford 23 pont

(Forrás: Amber PR)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!