E-kereskedelem

2019.10.22. 14:47

Online marketing jelentősége napjainkban

Nem kérdés, hogy az internet térnyerésével egyre több mindent végzünk el online, akár csak egy mobiltelefon segítségével. Azon kívül, hogy ez rendkívül kényelmessé teszi mindennapjainkat, a cégek számára is új lehetőségeket teremt.

E-commerce Online Shopping Digital marketing and sales business technology concept

Akár új vállalkozást indítasz, akár a már meglévőt szeretnéd még sikeresebbé tenni, érdemes megismerkedned és kiaknáznod az online marketingben rejlő potenciált. Nézzük meg, miért olyan fontos, hogy te is jelen légy az online térben.

1. A célközönséged online van

A legújabb, 2019-es kutatások szerint a világon 4.5 milliárd ember használja az internetet valamilyen módon, legyen az információgyűjtés, szórakozás vagy vásárlás céljából. Magyarországon ez a népesség közel 90%-át jelenti, ami egy elképesztően magas arány.

Adjuk még hozzá azt is, hogy minden második magyar rendelkezik okostelefonnal és aktívan jelen van a Facebookon és máris egyértelművé válik, mekkora embertömeget lehet megszólítani az online megoldásoknak köszönhetően.

Melyik cég ne szeretne ott lenni akkor, amikor a célközönsége éppen a problémájára keresi a legjobb terméket vagy szolgáltatást, akár egy egyszerű Google keresés segítségével?

2. Párbeszéd az érdeklődőkkel

Bármikor előfordulhat, hogy a célcsoportodnak kérdése támad és fel szeretné venni veled a kapcsolatot. Míg egy plakát esetében aligha érezhetik azt, hogy lehetőséget kapnak a kétoldalú kommunikációra, addig egy Facebook hirdetés láttán már annál inkább valósulhat meg az interakció.

Hogyha azt érzik a potenciális vásárlók, hogy bármikor elérhetnek téged és te mindig készséggel válaszolsz nekik, akkor két pozitívummal gazdagodnak. Az egyik az, hogy minden kérdésükre és problémájukra választ kapnak. A másik pedig, hogy kiépül a bizalom feléd és az üzleted felé.

Vásárlóként fontos ugyanis, hogy bármely felmerülő nehézség esetén gyors és szakszerű segítség érkezzen a nap 24 órájában. Természetesen az elégedett ügyfél meghálálja a törődést és szívesen ad pozitív értékelést, ezért a cég könnyen profitálhat a befektetett energiából.

3. Te döntöd el, kihez szólsz

Pénz és időpocsékolás azokat is céloznod üzeneteiddel, akik nem képezik célcsoportod részét. Az online marketing segítségével különböző módokon szűrheted a potenciális vásárlókat, például életkor, lakóhely, hobbi és vásárlási szokások szerint is.

Ahhoz, hogy mindig a neked megfelelő embereket szólíthasd meg, érdemes azokon a platformokon jelen lenned, amelyeken szívesen töltenek időt.

Ahogyan azt már korábban bemutattuk, szinte minden vásárlás egy kereséssel kezdődik, ezért ha azokat szeretnéd elérni, akik éppen információ után kutatnak, érdemes lehet megjelenned a keresési találatok között akár a fizetett Google Ads szolgáltatás, akár a hosszú távon is jövedelmező keresőoptimalizálás segítségével.

4. Mérhetővé válik az eredmény

Az online marketing egyik hatalmas előnye, hogy nem egy fekete dobozról van szó. Ha megfelelő eszközöket használsz a kampányaid méréséhez, – például az ingyenes Google Analytics-et – pontosan tudni fogod, hogy megtérült-e a befektetett energia.

(PR cikk)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!