SZON - Autó

2012.07.10. 11:25

„A Toyotába visszatért a szenvedély!” – interjú Széles Tamással

A GT-86 és a Yaris hibrid különleges, izgalmas modellek. Ez igaz a vételárukra is.

A GT-86 és a Yaris hibrid különleges, izgalmas modellek. Ez igaz a vételárukra is.Toyota Titán, Nyíregyháza. A Die Hard 5 akciófilm forgatási helyszínén, a kiskunlacházi reptéren mutatták be a Toyota márkakereskedőnek a Toyota GT-86 sportkocsit és a Yaris hibrid HSD modelleket. A premier kapcsán a toyotás újdonságokról Széles Tamást, a nyíregyházi márkaképviselet vezetőjét kérdeztük.

Szon: Miben hozott újat ez a dupla modellbemutató?

SzT: A hangulat forró volt, a legjobb értelemben. A szokásoktól eltérően ugyanis egy szenvedélyes, sportos rendezvényen vehettünk részt: az 50 fokos kifutópályán izzaszthattuk a GT-86-ot és kipróbálhattuk a modell szellemi elődjét, a nyolcvanas évek kult-autóját, az AE-86-ot is. Persze fogyasztási verseny is volt a Yarissal és a konkurens márkákkal – nem árulok el nagy titkot, a hibrid nyert.

Szon: Mi pontosan ez a „86”-os számmisztika?

SzT: A GT-86-ot egy hátsókerék-hajtású sportautó, a Toyota AE-86 szellemi örökösének szánták. Az előd a nyolcvanas évek japán -majd később európa- legnépszerűbb driftautója volt, ami főként kedvező ára, hibátlan futóműve miatt híresült el. Amíg nálunk Európa keletibb részén a nyolcvanas években a Ladákat szerelgettük a parkolóban, addig a japán fiatalok az AE86-osokkal köröztek a versenypályákon. Az ős „Hachirokuval” -ami japánul a 86-os számot jelenti- még most is sorra nyerik a drift-világbajnokságokat Az utód motorjának 86 mm a dugattyú átmérője, a löket hossza és a kipufogó átmérője is, és a kocsit sok kis részletben áthatja ez a szám. Még mondja valaki, hogy a japánok nem szenvedélyesek…

Szon: A GT-86 komoly sportgép. Olyan gyors is, mint amilyennek látszik?

SzT: Az első pozitív meglepetések már az autó termékbemutató előadásán értek. 200 lóerő, boxermotor, ferrari-szintű súlyelosztás, brutális kanyarstabilitás – címszavakban ezek a technológiai alapok, de ez nem minden. A GT-86 alapfelszereltsége szép magyar szóval fullos, gyakorlatilag bőrülés kivételével semmit sem lehet már belerendelni, minden létező tétel az alapfelszereltség része – aki látott már extrafelszereltség-listát az tudja, hogy pénztárcánk szempontjából mit jelent ez. Miután a versenyautós alapokhoz és a kimagasló kényelemhez a tesztpályán hozzáadtam a vezetési élményt, elmondhatom: elképesztően jó autó a GT-86-os, Toyota visszatért a szenvedélyes énjéhez.

Szon: Megkerülhetetlen kérdés: mibe kerül ez a technika?

SzT: 8.860.000.- Ft. Többen rávágnák, hogy ez sok, de gondoljuk át: 200 lóerős, csodaszép sportkupét vehetünk ennyiért a legmodernebb japán technológiával és minden létező extratétel már benne van az árban. Így a GT-86 nemcsak a legkedvezőbb árú autó a kategóriájában, de 4-5 millió forintos körzetben még versenytársa sincs. Itt is nyomon követhetjük az elődje talán legfontosabb erényét: a kedvező ár párosul zseniális vezetési élménnyel.

Szon: Ehhez képes a Yaris hibrid (HSD) egy földhözragadtabb modell. Mi a különlegessége?

SzT: Tény, hogy kevésbé sportos, de nem is ezt várjuk el tőle. A benzin-elektromos Yaris végre valódi alternatíva a tisztán benzines autókkal szemben. Visszatekintve hiába fogyasztottak a hibrid Toyoták sokkal kevesebbet, a rendkívül magas felár miatt kevesen engedhették meg maguknak a csúcstechnikát – ez a korszak zárult le a Yaris HSD-vel. Papíron 2,9-et, valós tesztkörülmények között 3,5 litert fogyasztott a kocsi százon, ezzel fogyasztása átlagosan a konkurens modellek fele! Nem mellékesen a térkínálat és a kényelem azonos a normál Yaris-szal, a hibrid akkumulátor nem vesz el egy centit sem a beltérből.

Szon: Ezek szerint az ára is a megfizethető kategóriában van?

SzT: 4.5 millió forinttól indul, alapfelszereltsége többek között a fokozatmentes automata váltó és a digitális klíma. Alacsony fogyasztásával bármilyen benzines autónak kemény ellenfele lesz, ráadásul a céges vásárlók az autó ÁFA-ját is visszaigényelhetik részletfizetés esetén.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!