Interjú

2020.04.29. 17:58

Járvány ellenére is növeli diósgyőri és szerencsi gyárainak kapacitását a Nestlé

A járványügyi helyzet ellenére egy percre sem állt le a Nestlé Hungária szerencsi és diósgyőri gyára, ahonnan jelenleg is közel 30 országot látnak el Nesquik, Nescafé, Smarties, Kitkat és más csokoládé termékekkel. Az ezzel járó kihívásokról és lehetőségekről Hélene Kovalevsky, a Nestlé szerencsi és diósgyőri gyárainak igazgatója mesélt.

Hélene Kovalevsky, a Nestlé szerencsi és diósgyőri gyárainak igazgatója.

Fotó: Balkanyi Laszlo

Nagyon megnyugodtak az emberek, mert míg máshol elbocsájtották a dolgozókat, nálunk az ellenkezője történt: bérkiegészítést és rendkívüli juttatásokat adtunk minden Nestlé Hungária termelésben dolgozónak. A gyár kapacitása folyamatosan nő, ezért most is több új munkatársat keresünk.”

- Hogy néznek ki a mindennapjai?

- Három gyerekes anyukaként én is a családdal kezdem a napot, nagyon szeretek velük reggelizni mielőtt 7-kor elindulok dolgozni. Ők egész nap otthon vannak, így próbálok 5 és 6 között én is hazaérni, hogy az estét együtt tölthessük. Nagyon szeretem a munkámat, napközben minden gondolatom a gyárak körül forog, de fontosnak tartom, hogy amikor velük vagyok, csak rájuk figyeljek.

- Mit tart a legnagyobb kihívásnak a jelenlegi helyzetben?

- Néhány héttel ezelőtt még nagyon gyorsan változott a helyzet, a környezet, a hírek, az elvárások. Mindenre nagyon gyorsan kellett reagálni, ráadásul nagyon sok kolléga, munkavállaló megijedt – ami ebben a rendkívüli helyzetben érthető is -, bizonytalanok voltak, tőlünk várták a válaszokat. Sokat segített, hogy gyorsan hoztunk meg döntéseket és időben vezettük be a biztonságvédelmi intézkedéseket. A szerencsi gyárba közel 400 dolgozó érkezik naponta, hogy Nesquik és Nescafé termékeket készítsen, Diósgyőrben 400 kolléga csokoládéfigurákat készít. Mint vezetőnek, nekem most az ő egészségük és biztonságuk a legfontosabb. Az élet mind a két gyárban megváltozott: a padlón lévő jelzések mindenkit figyelmeztetnek a két méter távolságra, sőt, egyes helyeken plexi falakkal fizikailag is elválasztjuk a dolgozókat egymástól, átszerveztük az embereket, és természetesen rendkívüli higiéniai intézkedéseket vezettünk be. Egy élelmiszergyárban mindig alapvető követelmény a maximális higiénia, de az extra intézkedéseknek köszönhetően sokan azt mondják, hogy nagyobb biztonságban érzik magukat az üzemben, mint az utcán.

- Milyen lépéseket tettek a dolgozók védelme érdekében?

- Nagyon megnyugodtak az emberek, mert míg máshol elbocsájtották a dolgozókat, nálunk az ellenkezője történt: bérkiegészítést és rendkívüli juttatásokat adtunk minden Nestlé Hungária termelésben dolgozónak. Ez azt jelenti, hogy az alapbéren, műszakpótlékon és egyéb kiegészítéseken felül április 1-től kezdődően a következő három hónapra átlagosan 15%-kal növeltük a bérköltségeket. Minden gyárban eltöltött nap után 1800 Ft bérkiegészítést, munkába járási támogatást, vállalati kölcsön moratóriumot és ingyenes étkezési lehetőséget biztosítunk számukra. Ezen kívül vállaltuk, hogy minden szükséges anyagi támogatást megadunk arra az esetre is, ha a koronavírus miatt mégis megbetegednénk. A gyártósoroknál dolgozó operátorok esetében ez a bérkiegészítés akár 20%-os bérnövekedést is jelenthet, ami nagyon jól esett a dolgozóknak.

Hélene Kovalevsky, a Nestlé szerencsi és diósgyőri gyárainak igazgatója.

 

- Hogyan befolyásolja a koronavírus járvány a diósgyőri és a szerencsi gyárak működését?

- Minden magyarországi Nestlé gyárban folyamatos a termelés, és a vállalat minden biztonsági és egészségvédelmi óvintézkedést megtett munkavállalóiért, akik továbbra is biztosítják a fogyasztók Nestlé termékekkel való ellátását. A mi dolgozóink szerencsésnek érzik magukat és büszkék arra, hogy az élelmiszeriparban dolgoznak, mert élelemre mindig szükség lesz. Magyarországon 10-ből 9 háztartásban megtalálhatóak termékeink. Egy finom kávé, egy falat csokoládé, egy közösen elfogyasztott délutáni kakaó mind-mind olyan pillanat lehet egy család életében, ami megkönnyíti a most sokszor nehéz és leterhelt hétköznapokat. Jó érzés arra gondolni, hogy termékeinkkel mosolyt csalunk az emberek arcára, és munkánkkal hozzájárulunk a magyar fogyasztók ellátásához.

- Hogyan látja a járvány utáni időszakot?

- A gyár kapacitása folyamatosan nő, ezért most is több új munkatársat keresünk. Eddig több munkavállalónk kölcsönzött munkaerő volt, de szeretnénk ezen változtatni, és tovább növelni az állandó munkatársak számát, akik hozzánk, a “fészekhez” tartoznak. Vezető élelmiszeripari vállalatként mindig azt tartjuk szem előtt, hogy a környezetünkben lévő munkavállalók, partnerek és közösségek minél többet profitáljanak jelenlétünkből. A járványügyi helyzetben kiemelten gondoskodunk munkavállalóink jólétéről, és azon dolgozunk, hogy a járvány alatt is minőségi termékekkel lássuk el a háztartásokat. Szerintem ez a nehéz helyzet alkalmat teremt arra, hogy fejlődjünk és dolgozóinkkal közösen valódi értéket teremtsünk.

- Hogyan támogatják a közösségeket a járvány alatt?

- Magyarországon és globálisan is szeretnénk a koronavírus negatív hatásain enyhíteni. A Nestlé svájci székhelyű anyavállalata nemrég bejelentette, hogy 10 millió svájci frankkal támogatja a koronavírus elleni küzdelmet, amelyet a Vöröskereszt és társszervezeteink ajánlott fel. A Nestlé Hungária pedig 100 millió forint értékű felajánlást juttatott el a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, amelynek köszönhetően más termékek mellett közel 12 tonnányi Diósgyőrben készült húsvéti csokoládét kaptak a rászoruló családok. Szerencsen pedig a járvány elején maszkokkal segítettük ki az önkormányzatot, amiket a helyi egészségügyi dolgozók kaptak.

- A történelem során a különböző krízishelyzetek mindig lehetőséget teremtettek az átalakulásra. Ön szerint van esély arra, hogy a mostani helyzetből kilábalva jobb jövőt és gazdaságot építsünk?

- Itt az ideje, hogy átgondoljuk és átértékeljük a dolgokat. Ez a helyzet sok kihívással jár és nagy erőfeszítéseket igényel mindenki részéről, ugyanakkor ráirányítja figyelmünket azokra az alapértékekre, amelyek lehetővé teszik, hogy biztonságban és jólétben éljük mindennapjainkat. Az egészség, a közösségek ápolása, az egymásra figyelés, a környezetvédelem és az életünket megkönnyítő innovációk mind olyan tényezők, amelyek kezdetektől fogva meghatározó szerepet játszanak vállalatunk üzletmenetében, és most még fontosabbak, mint valaha. Most nyert igazán értelmet a kedvenc Antoine de Saint-Exupéry-idézetem: “Földünket nem az őseinktől örököltük, hanem a gyerekeinktől kaptuk kölcsön.” Ez ugyanúgy a gyárakra is igaz.

 

(PR cikk)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában