Nagyvilág

2013.03.23. 19:50

A Föld órája - Kína: sötétbe borult a Nagy Fal, a Madárfészek és a sanghaji Bund is

Peking, 2013. március 24., vasárnap (MTI) - Négy énekes és színész sztár, valamint önkéntesek százai vonultak a kínai Nagy Fal patalingi szakaszához, hogy személyesen is tanúi legyenek, amint a Föld órája akció keretében elsötétülnek a világörökséget megvilágító lámpák - jelentette a kínai online média szombaton, az esti órákban.

Peking, 2013. március 24., vasárnap (MTI) - Négy énekes és színész sztár, valamint önkéntesek százai vonultak a kínai Nagy Fal patalingi szakaszához, hogy személyesen is tanúi legyenek, amint a Föld órája akció keretében elsötétülnek a világörökséget megvilágító lámpák - jelentette a kínai online média szombaton, az esti órákban.

A kínai sajtóban már napokkal korábban megkezdődött a hírverés, amihez több ismert és népszerű internetes portál is csatlakozott. A fővárosban szombaton aktivisták járták az utcákat és hívták fel a figyelmet a Föld órája akcióra, a takarékosságra és vele összefüggésben a környezetvédelemre.

A 2008. évi olimpiai játékok óta világszerte jól ismert nemzeti stadionnál, a Madárfészeknél ugyancsak sokan összegyűltek, hogy láthassák az esténként többnyire díszkivilágításban pompázó építmény sötétbe borulását. A helyszínről a kínai központi televízió, a CCTV riporterei tudósítottak.

A délnyugat-kínai Csungking, a keleti Nanking, valamint a déli Hsziamen az elsők között tette fel a világhálóra a városok különböző pontjain található építmények fényképeit, amelyek csatlakoztak a Föld órájához. Sanghajban a Huangpu folyó menti híres Bund sétány vált a szokásosnál is romantikusabbá egy órára, míg a közép-kínai Vuhan városban a Jangce folyó fölött átívelő híd díszkivilágítását kapcsolták ki. A kelet-kínai Csingtao városban a helyi önkormányzat külön közleményében ajánlotta az évi egyszeri figyelemfelkeltést.

A Föld órájának kínai népszerűsítői a korábbinál is nagyobb energiát fektettek az akció népszerűsítésére, hogy az amúgy is napirenden lévő környezetvédelem fontosságának ezúton is hangsúlyt adjanak. Véleményük szerint ugyanis a lakosság részvétele, környezettudatosabb gondolkodása nélkül nem lehet sikeres semmiféle központi akarat.

A kampány részeként több népszerű weblap, köztük a kínai YouTube, a Youku videomegosztó, vagy a QQ azonnali üzenetküldő, valamint a 139 emailportál is minimálisra csökkentette az esti órára a látható felületét, s azt az üzenetet hirdette, hogy "csak ott világíts, ahol szükséged van rá".

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!