Nagyvilág

2011.03.20. 13:06

iPad2 sikertitok, avagy miért nem lehet előrendelni?

<p>Az Apple boltjai előtt még mindig sorok álnak az iPad2 tabletért. A vásárlók szívesen fizetnének előre és megrendelnék, de az Apple nem fogad el előjegyzést az iPad2-re.</p>

Philip Graves, a vásárlási szokások pszichológiájával foglalkozó szakember arra kereste a választ, hogy miért utasít el az Apple egy biztos vásárlást.

Az, hogy csak nehézségek árán - sorban állással, utánajárással - lehet elérni a készüléket, megerősíti a vásárlókban azt a képet, hogy egy népszerű, vonzó gépről van szó, és fokozza a megszerzése iránti vágyat. A másik pszichológiai tényező, ami vonzóvá tehet egy árucikket az, hogy megszerzése nem puszta vásárlás, hanem kalanddá válik, története lesz és ez az izgalom szintén hozzájárul az iPad2 sikeréhez - vélte.

Az Apple stratégiája sikeresen manipulálja az emberek veszteségtől való félelmét is. Egy normál vásárlásnál a vásárló veszteségtől való félelme abban jelenik meg, hogy mérlegeli, nem tudná-e olcsóbban megszerezni valahol máshol, valóban szüksége van-e az adott tárgyra. Olyan esetben, amikor valami hiánycikk, akkor ez a félelem átalakul attól való rettegéssé, hogy mi történik, ha nem tudják megvenni - tette hozzá.

Mindehhez még hozzájárul a Graves által wow-faktornak nevezett pszichológiai motiváció: az iPad2-vel még kivívhatják az emberek a körülöttünk lévők csodálatát, lehet valamink, ami nekik még nincs.

Ezek a tényezők hozzájárulnak ahhoz, hogy a boltban megvásárolt tablet magasabb áron is eladható különböző oldalakon, az eBay-en akár ezer dollárra is felmehet az iPad2 ára és mindig lesznek olyanok, akiknek megéri ezt is kifizetni. Emiatt az átlagos vásárló még inkább úgy érzi, a bolti 499 dolláros ár valóban alkalmi vétel.

- Független Hírügynökség -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!