Magyarország

2011.03.09. 17:51

Miért marad ki két csúcsétterem a Torkos Csütörtökből?

<p>A Magyar Turizmus Zrt. cáfolja, hogy kizárt volna két budapesti csúcséttermet a Torkos Csütörtök akcióból. A társaság szerint mivel nem feleltek meg a szabályoknak, a Costes és a Babel maga döntött úgy, hogy nem vesz részt a kezdeményezésben.</p>

A cég közleménye szerint azok a vendéglátóhelyek, amelyek ellen tavaly  jogos panasz merült fel, idén nem is jelezték részvételi szándékukat. A Magyar Turizmus Zrt. közleménye szerint nem felelnek meg a valóságnak a FigyelőNet keddi, "Csúcséttermeket zártak ki a Torkos Csütörtökből" című cikkének állításai. A társaság azt írja: "idén nem történt kizárás a Torkos Csütörtök akcióból.  Azok az éttermek, amelyek ellen jogos panasz merült fel a tavalyi akciót követően, idén nem is jelezték részvételi szándékukat a Torkos Csütörtök akcióban. (...) A szabályok minden, az akcióhoz csatlakozni kívánó vendéglátóhelyre egyformán vonatkoznak, ezek alól egyetlen vendéglátóhely sem kaphat felmentést, illetve egyetlen vendéglátóhely esetében sem alkalmazható könnyítés, tekintettel arra, hogy ez a megkülönböztetés nem lenne igazságos a többi résztvevő vendéglátóhely szempontjából".

A FigyelőNet arról írt kedden, hogy az egyetlen magyar Michelin-csillagos éttermet, a Costest, illetve a toplisták elején szereplő Babelt is kizárták idén a Torkos Csütörtök nevű akcióból. Gerendai Károly, a Costes tulajdonosa az internetes lapnak elmondta: éttermük nem képes arra, hogy a megszokott magas minőséget nyújtsa, ha egyszerre nyolc főnél többen rendelnek étlapból. Így csak külön menüvel tudnák megoldani, hogy a Torkos Csütörtökön érkező tömeget kiszolgálják, így azonban nem felelnek meg az akció kiírásának, amely szerint csak a normális étlapjukból rendelhetnek a vendégek.

A Magyar Turizmus Zrt. közleményében elismeri, hogy valóban levelezést folytatott a Costes étterem ügyvezetőjével. Mivel " a Costes a szabályoktól több ponton is eltérően kívánt volna részt venni az akcióban, amihez az MT Zrt. a többi résztvevő vendéglátóhelyre való tekintettel nem tudott hozzájárulni, a Costes úgy döntött, hogy nem csatlakozik a Torkos Csütörtök akcióhoz"- olvasható a közleményben.

A FigyelőNet arról is írt, hogy a Babel étterem idén marad ki először az akcióból. Mint mondták: egy vendégpanasz alapján zárták ki őket, mert tavaly a hétköznapi étlaptól eltérő menüt ajánlottak a vendégeiknek. "Ezen a színvonalon egyszerűen másképp nem lehet" - mondták az fn.hu-nak.

A Babellel kapcsolatban a Magyar Turizmus Zrt. azt írja: az étteremmel kapcsolatban valóban vendégpanasz érkezett a tavalyi akciót követően, amelyből kiderült, hogy a vendéglátóhely nem tartotta be az akció szabályait. Az ezzel kapcsolatos levelezésben az étterem képviselője ezt el is ismerte és úgy döntött, hogy a továbbiakban nem kívánnak a Torkos Csütörtök akcióban részt venni - írta a társaság.

A Magyar Turizmus Zrt. közleményében a tavalyi akció után készült felmérése eredményeit is ismerteti. Eszerint az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be 2010-ben. A realizált bevételek tekintetében - a nyújtott kedvezmények ellenére is - pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 47,4%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 40,8%-a számára kedvezőbben alakultak a tavalyi Torkos csütörtökön, mint általában egy februári hétköznapon.
- Független Hírügynökség -

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!