Magyarország

2010.09.06. 14:30

Szereti a magyar a saját márkás termékeket

<p>165 milliárd forint értékben forgalmaztak saját márkás termékeket a hazai élelmiszer-kereskedők az elmúlt fél évben, ez két százalékkal kevesebb, mint a tavalyi első hat hónapban - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből.</p>

A vásárlásoknál körülbelül minden negyedik forint ilyen termékekért folyt be a kasszába. A kereskedelmi márkák piaci részesedése az állateledeleknél, mélyhűtött élelmiszereknél, háztartási papíráruknál a legnagyobb.

Az állateledeleknél 48 százalék, a mélyhűtött élelmiszereknél és háztartási papíráruknál 43-43 százalék a kereskedelmi márkák részaránya az értékben mért forgalomból. A Nielsen felmérése szerint erre a három termékcsoportra 100 forintból több mint 40-et költöttek a vásárlók az áruházakban. A teljes kiskereskedelemhez viszonyítva a saját márkák trendjei kedvezőbbek. Kilencven vizsgált élelmiszer-kategóriánál a forgalom összességében 4 százalékkal csökkent az első hat hónapban, ugyanakkor 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum eladása stabil maradt. Az élelmiszerek esetében 22-ről 23 százalékra, vegyi árunál pedig 16-ról 17 százalékra emelkedett a kereskedelmi márkák piaci részesedése.

Ahol erős gyártói márkák vannak, ott az átlagosnál kevesebb kereskedelmi márkás termék fogyott. Az égetett szeszesital, kávé és tea, valamint az édességek eladásából értékben mindössze 14-17 százalék jutott az áruházláncok termékeire. Ennél is alacsonyabb, 6-11 százalék a hajápolási, szájápolási, testápolási szerek mutatója, valamint a háztartási tisztítószereké.

A Nielsen megállapítja: a kereskedelmi márkák iránti kereslet fő oka, hogy a fogyasztók ugyanolyan jó minőségűnek tartják ezeket, mint a gyártói márkákat. Emellett a többség a csomagolásról is ugyanígy vélekedett. A megkérdezettek csaknem fele ugyanakkor úgy gondolja: a saját márka ugyan olcsóbb, de a vezető gyártói márkák jobban megérik az árukat - derül ki a felmérésből.
- Független Hírügynökség -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!