Magyarország

2010.07.14. 07:15

Ezentúl sms-ben és e-mailben is értesítenek az okmányirodák

<p>Július közepétől e-mailben vagy SMS-ben, esetleg mindkettőben kérhetnek automatikus értesítést az okmányirodáktól azok az ügyfelek, akik személyi igazolványt, útlevelet vagy jogosítványt igényeltek.</p>

Ha valaki az okmány postai megküldését kérte, úgy a postázás időpontjáról is értesítést kap.

Az új szolgáltatáshoz mindössze az e-mail címét és/vagy mobil elérhetőségét kell megadnia az ügyfélnek a papírok igénylésekor az okmányirodában.

Az ügyfélkapuval rendelkező emberek egyébként évek óta elektronikus értesítést kapnak okmányaik lejárati idejéről. Az első figyelmeztető e-mailt az érvényességi idő lejárta előtt 2 hónappal (útlevél esetén 6 hónappal), majd 1 hónappal, végül pedig a lejárat napján kapják meg az érintettek - emlékeztet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH).

Az elektronikus szolgáltatásokon túl a KEK KH személyes ügyintézésre is lehetőséget biztosít a Központi Okmányirodában, amely hétköznapokon meghosszabbított nyitva tartással, sőt szombaton és vasárnap is várja ügyfeleit a Budapest, XIII. kerület Visegrádi utca 110-112. szám alatt.
- Független Hírügynökség -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!