Kamerák figyelik a tanárok 32 óráját

Akt.:
Kamerák figyelik a tanárok 32 óráját - illusztráció
Kamerák figyelik a tanárok 32 óráját - illusztráció
Borsod-Abaúj-Zemplén – Miért azt kell feltételezni rólam, hogy csaló vagyok? – kérdezi egy pedagógus.

A Facebookon vázolta a tantestület megalázó helyzetét egy pedagógus. Arról ír, hogy az ő iskolájukban (nem írta meg, melyikben) a tanárok 32 órás kötelező bent tartózkodását kamerákkal, kártyás rendszerrel és a portán elhelyezett pecsétes papírokkal ellenőrzik.

Pedig dolgozatot javítani és a másnapi órákra felkészülni igazából otthon lehet, ahol nyugalom van, írja a pedagógus.

Kíváncsiak lettünk, milyen módon ellenőrzik a megyénkbeli iskolák a pedagógusok 32 órás bent tartózkodását.

Bodolay Zoltán, a Pedagógusok Szakszervezete megyei elnöke úgy fogalmazott: hallott már kártyás rendszerről, de ez főként azokban az iskolákban szokás, ahol a diákok szeretnek tanítási időben kilógni. Tehát a rendszer nem a pedagógusok, hanem a tanulók ellenőrzését szolgálja. – A 32 óra egyébként fájdalmasan érintette a tanárokat, egy friss felmérés szerint a nevelők túlterheltek lettek, kedélyállapotuk pedig romlott.

Más munka

A pedagógus munkája nem olyan, mint az orvosé vagy az esztergályosé, a pedagógusokat feleslegesen bent tartani az intézményben valóban értelmetlen. A 32 órás szabályt egyébként azért találták ki, hogy a pedagógusok számára ne kelljen túlóra- vagy helyettesítési díjat fizetni – sorolta a szakszervezeti elnök.

Hozzátette: néhány túlkapásról azonban hallott. Az egyik szakközépiskolában például az igazgató nem 32, hanem 36 óra bent tartózkodást rendelt el, teljesen szabálytalanul. Más iskolákban pedig az igazgató arra törekszik, hogy egy forint túlóradíjat se kelljen kifizetni.

Így hiába dolgozik valamelyik pedagógus többet, mint heti 32 óra, annak papíron nem lehet nyoma.

ÉM-HE

Így fogalmaz a pedagógus

„Miért nem lehet minket autonóm, felnőtt emberként kezelni, és miért azt kell feltételezni rólam mint munkavállalóról, hogy ab ovo csaló gazember vagyok? Miért kell méltatlan és méltánytalan helyzetbe kényszeríteni minket? Miért kell megalázni és megnyomorítani az egyébként is megroppant gerincű pedagógusokat? Igen, már kétszer is beleöltöttem a nyelvem a kamerába. Szánalmasan infantilis és ostoba dolog, de attól tartok, egyszer megállok az aula közepén és artikulátlanul ordítani fogok, akkor meg elvisznek rohamkocsival. Marad a nyelvöltögetés.”








hirdet�s