Kétezret már megúsztak

2024.02.03. 13:36

Bamako Rally: homok, sátor, Merci és reggeltől estig gázpedál (fotók, videó)

Halmi István, a miskolci Miracle Africa HGD csapatvezető helyszíni beszámolója portálunknak: „Milyen kedves fogadtatás, pörög a sok tyúkláb, a Merci minta. Minden rendben, nagyon jól bírja az autó. A haspáncél nagyon kellett, nehéz a terep.

Van itt még két Merci. Eddig 6 csapágycseréjük volt, most várnak még kettőre. Eldurrant a fékcsövük, és már nincs gumi a rugójuk alatt. Én nagyobb szeretettel bánok a miénkkel.

7. nap: reggel kicsekk, indulás Fezbe. Alsóbbrendű utakon. Gyönyörű a vidék. Úgy 30 perc után lementünk a tengerpartra, gyakorolni. Kálmiék el is akadtak. Utána egy elképesztő piacon át ment az út. A 123-as merci tetejére le volt kötve egy élő birka. Hosszú és lassú volt az út. Közben Kálmi turbója elromlott. Becsekk a Hotel Volubilis-be. Jó szar. Este Bence megcsinálta, én addig a gyógyszeres doboz után kutatva átpakoltam az egész autót. Kikötöttünk pár dolgot a tetőre, mert Dima Péterék 2 motort kísérő autója lerobbant, így mi fogjuk vinni a cuccaikat. Mindenem kimostam, aztán fekvés. Hálás vagyok, hogy itt lehetek!

8. nap: bemegyünk a fezi piacra. Érdekes volt, de semmi extra. Sik autó lerobbant, hálás vagyok, hogy a miénk nem!

9. nap: reggel 8, becsekk, start! Nagyon kemény volt, 13 óra. Előbb aszfalt, majd hegyi terep, utána folyómederbe le, onnan kősivatag, hegyi sziklás szakasz, megint kősivatag. Kb 200 km volt a terep. Merzugában egy sivatag melletti autentic hotelben aludtunk. Hála azért, hogy Kálmiék lenyugtattak, a terepért, az izgalmakért!

10. nap: reggeli után egy kis sivatag, dűnék. Aztán egy eszement fennsíkon 260 km. Agorában kávé, majd még 100 km. Aztán 110 km sivatag meg kősivatag terep. Nagyon élveztem, de nehéz volt. A sivatagban felvertem a sátrat, Gúz tésztát főzött, Bence megszerelte a leszakadt tetőcsomit, és elment a nyíregyháziak eldurrant fékcsövét szerelni.

Hálás vagyok ezért a sivatagi napért, a naplementéért, és a finom vacsoráért Gúznak!

11. nap: napfelkelte a dűnék közt, aztán irány egy kb 70 km-es sivatag, kősivatag, folyómeder, szavanna terep.

Utána 350 km aszfalt, csoda helyeken. Majd 3 km sziklás a táborig. Qrva nagy szél, hideg meg kövek, itt nem tudtunk sátrat verni. Vissza Assa-ba, ott egy benzinkúti wifin foglaltunk egy szállást a Hotel Oasisba, Guelmimban. Így 130 km-el rövidebb a másnapi 1050 km-es szakasz. Este Kálmi adott Bencének egy VIP Opera Gint. Estére eddig 4-5 fokra lehűlt mindenhol. A sivatagban jobban. Hálás vagyok a napfelkeltéért, a mai száguldós etapért, a ginért és a remek hotelért!

12. nap: korán keltünk, mert ma van 930 km-ünk. Ami 90-el még fasza úton is sok(k). Nagyrészt a tenger mellett megyünk, a dűnék és a tenger közt, néha homokviharban. Pár fotóra megálltunk egy alámosott részen. Itt már 27 fok van, de qrva nagy szél. Laayoonban tankolunk, és Daklába foglaltunk egy bungalót a tengerparton. Végre, 2 éjszakánk lesz egy helyen. Igaz, késő este érkezünk, és a 2. éjszaka után korán indulunk, mert 9-re a Mauritán határon kell lenni, ami 300 km. Hálás vagyok, hogy elég lassan megyünk ahhoz (80-90), hogy megírhassam a naplóm elmaradt részeit!