Miskolc

2021.06.05. 15:20

Az első Miskolc és Budapest közötti InterCity járat harmincéves évfordulójára emlékeztek

Új korszak nyitányát jelentette 1991. június másodika, amikor elindult Magyarországon az első InterCity járat Miskolc és Budapest között.

Fotó: Vajda János

Az 1 óra 47 perces menetidő akkor szenzáció számba ment. A harmincéves évfordulóra emlékeztek Miskolcon 2021. június 5-én a Tiszai pályaudvaron, ahol egész hétvégén megtekinthető egy retró szerelvény, 30-40 éves kocsikkal és büfékocsival. A jubileumi eseményen Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója áttekintette a vasúttársaság eddigi 175 éves történetét és benne az IC-k harmincéves eddigi szolgálatát.

Elmondta, hogy nagy előrelépést jelentettek az InterCity-k, a sokkal rövidebb menetidejükkel és a komfortjukkal, amit az utazóközönség szívesen megfizetett a pótdíjakkal, amelyek által nem csak kényelmesebben tudtak utazni, de biztosított helyük is volt a vonaton.

Ez a szolgáltatás így hamar népszerű lett. Idő közben sok vasúti kocsi elhasználódott, de mindig igyekeztek karbantartani, felújítani őket, most már a szolnoki gyártóbázisukon saját fejlesztésű „gördülő járműveket” is gyártanak. Év végére már közel kilencven ilyen saját gyártású kocsi fog közlekedni a vonalakon, elsősorban a Balaton környékén.

Sajnálatát fejezte ki ugyanakkor, amiért a vasúti pályák korszerűsítése nem tudja megfelelő ütemben követni a szerelvények fejlődését, ezért sokszor hiába vannak gyors eszközeik, a pályákon csak limitált sebességgel lehet közlekedni. „Ez egy kis üröm az örömben” – mondta Homolya Róbert.

Csöbör Katalin, országgyűlési képviselő elmondta, hogy megfelelő infrastruktúra nélkül esélye sem lett volna a térség képviselőjeként arra, hogy olyan nagy cégeket sikerüljön a régióba hozni, amelyek az elmúlt tíz évben települtek ide. Ezért is fontos a vasút és az úthálózat fejlesztése, amelyben mérföldkő volt az M30-as autópálya is, amelynek megépítéséről még az előző Orbán-kormány döntött. A legújabb MÁV-Intercity fejlesztések előremutatóak, hiszen a zöld klímacélokat a vasút nélkül nem lehet elérni, a vasút az, amely életképes alternatívát tud kínálni a közúti közlekedés mellett. A cél, hogy az utazók felfedezzék a vonatozás előnyeit és kényelmét, hogy stresszmentesen tudnak például Miskolcról Budapestre érkezni, miközben pihentek, interneteztek a vonaton és nem egy dugóban araszoltak a közúton.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában