jelenléti oktatás

2021.05.19. 09:00

Van-e és mekkora a diákok lemaradása?

Van, ahol a tanmeneten is változtattak, hogy a legfontosabb anyagrészeket még át tudják venni.

Hegyi Erika

20210510 Békéscsaba Visszatértek az általános iskolák felső tagozatos tanulói és a középiskolások is az intézményekbe az óvodások és az alsó tagozatos diákok után. Fotó Bencsik Ádám BÁ Békés Megyei Hírlap A kép a Szeberényi Gusztáv Adolf Evangélikus Gimnázium, Művészeti Szakgimnázium, Általános Iskola Óvoda, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégiumban készült.

Forrás: MW

Fotó: Bencsik Ádám

Csakúgy mint az előző tanévben, az idén is digitális tanrendben töltöttek az iskolák rövidebb-hosszabb időt. Az alsó tagozatosok néhány hetet, a felsősök két hónapot, a középiskolák diákjai viszont nem kevesebb mint hat hónapot. Az elmúlt héten, amikor már mindenütt lehetséges volt a jelenléti oktatás, diákokat kérdeztünk meg, nehéz volt-e otthon tanulni.

Akkor az egyik miskolci gimnázium tanulói arról számoltak be, hogy számukra nehézséget okozott az otthoni felkészülés. Főleg azért, mert a tanári magyarázat és szigor sokkal hatásosabb jelenléti oktatásban, másrészt pedig azért, mert otthon nehezebb koncentrálni, mint az iskolában. Volt persze olyan diák is, akinek nagyon „bejött” az online iskola.

De mit tapasztalnak a pedagógusok, van-e és mekkora a diákok lemaradása?

Bepótolják

A miskolci Avastetői Általános Iskola igazgatója, Tóthné Csorba Mária elmondta, náluk jól működött a digitális oktatás, néhány diák nem tudott csak bekapcsolódni ebbe a tanulási formába.

– Tavaly sokkal nehezebb dolgunk volt, hiszen az iskolákat és a pedagógusokat váratlanul érte az átállás. Ezúttal azonban már rutinosan váltottunk, a megfelelő internetes felületeket mindenki jól tudta használni. Kicsit átalakítottuk a tanmenetet, és most azokat a témákat vesszük, amelyekhez feltétlenül szükséges a gyerekek jelenléte. A tanév végéig már nem akarunk sok felmérőt íratni, inkább megpróbáljuk a hiányosságokat bepótolni, amennyire lehet. Azoknak a diákoknak, akik a digitális oktatás alatt nem szereztek jó jegyeket, még van lehetőségük javítani – sorolta az igazgató.

Az angol két tannyelvű képzéssel kapcsolatban elmondta, nagyon sok online órát tartottak a pedagógusok angolból, és nagyon sok segítő anyag is van hozzá. Az elmúlt héten már megvolt a 6. és 8. évfolyamnak az országos, célnyelvi felmérés, ebből kiderül, van-e lemaradásuk.

Laptopot kaptak

Inkább az első és második osztály online tanítása volt egy kicsit nehezebb a Szerencsi Rákóczi Zsigmond Református Általános Iskolában, tudtuk meg Ráczné Váradi Éva igazgatótól. Mint mondta, náluk is jól működött a digitális oktatás. Akik nem rendelkeztek megfelelő eszközökkel, azoknak tudtak biztosítani laptopot vagy személyi számítógépet. A szaktanárok jelezték az osztályfőnöknek, ha valaki nem tudott felcsatlakozni az órára, az osztályfőnök pedig utánajárt, hogy mi lehet a probléma. Az utolsó hetekben 4-5 tanuló az iskolában, egy pedagógus felügyeletével vett részt az online órákon, mert a szüleik dolgoztak, és nem tudták ellenőrizni a tanulásukat.

Az iskolában kihívást jelentett, hogy az angol két tannyelvű osztályoknak már az első évfolyamon napi öt angolórája van. Azonban az online órák segítségével ez is jól működött, a készségtantárgyakból pedig havi projektfeladatot kaptak a gyerekek. Az első és második osztálynak az írás tanítása jelentette a nehézséget. De az idén már ez is rutinosabban ment, mint tavaly, az első lezárás idején, sorolta az igazgató.

Papíron

Nem volt könnyű helyzetben a miskolci Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskola, mely hátrányos helyzetű gyermekeket nevel. Molnárné Kertész Ildikó jelezte: diákjai közül kevesen tudtak csatlakozni az online órákhoz, ők papíron kapták meg a feladatokat, azonban nem mindenki oldotta meg azokat. A hiányzás is sok volt, hiszen nemcsak a digitális tanrend ideje alatt maradtak távol a gyerekek, hanem egyéb betegségek miatt is. A pedagógusok megbetegedése miatt pedig másfél hétre be kellett zárni az iskolát. Tehát tele volt kihívásokkal ez a tanév. Azonban az osztályfőnökök meglátogatták azokat a családokat, ahol a gyermekek tanulásával gondot láttak.

– A mi diákjainknak nagy szükségük van a személyes jelenlétre, a pedagógusok ellenőrzésére, biztatására – tette hozzá az igazgató.

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/fel-ev-utan-hetfon-ujra-kinyitottak-a-kozepiskolak-5437378/

 

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/az-alsosok-joforman-semmit-nem-tanultak-a-digitalis-oktatassal-5371048/

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában