2021.03.04. 14:00
Vágják a fákat, épülhet a körforgalom
Egyre intenzívebb munka folyik a 37-es számú főút négysávosítása kapcsán.
20210303 Tarcal fotó: Ádám János ÁJ Észak-Magyarország A 37-es főút tokaji-tarcali elágazását hamarosan körforgalom váltja ki.
Fotó: Ádám János
Ahogy beszámoltunk már róla, rövidesen elkezdődnek a konkrét kivitelezési munkálatok a 37-es számú főút Gesztely és Szerencs közötti négysávosítása kapcsán
1201 kivágás
Ezen a szakaszon négy körforgalom épül: egy turbókörforgalom a Gesztely, Hernádkak csomópontban, illetve három egysávos körforgalom az újharangodi, a Taktaharkány–Legyesbénye és a bekecsi csomópontban. 2021 februárjában és márciusában lőszermentesítési és fakivágási munkálatokat végeznek, március és áprilisban régészeti feltárásokat, májusban pedig a tervek szerint megkezdődnek az útépítési és hídépítési munkák a jobb pályán. A kivitelezés kezdési időpontját nagyban befolyásolhatja a közműkiváltások folyamata.
Nagyjából két hete el is indultak a fakivágások az út mentén, melynek kapcsán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.-től (NIF) afelől érdeklődtünk, hogy pontosan hány fát érint a kivágás, és az elképzelések szerint miként fogják pótolni őket a kivitelezés során, illetve után. Mint megtudtuk, a 37. sz. főút Gesztely és Szerencs közötti szakaszának átépítéséhez összesen 1201 darab fa kivágása szükséges, mindemellett megtörténik a fák közötti növényzet, a bozót és a cserjék irtása is.
Fakivágás a 37-es főútnál
Az útépítés miatt kivágandó fák és növények helyett 1049 fát és 19 458 darab 40/60 centiméter magas konténeres cserjét, valamint 1110 20/40 centi magas konténeres talajtak
Négyágú körforgalom
A kivitelező gondoskodni fog a fák, a kiszedett tuskók és gyökerek eltávolításáról és elhelyezéséről is. A fakitermelésből származó anyagokat, fafajonként szétválasztva, saját telephelyén hat hónapig őrzi, majd a kitermelt faanyagot további hasznosítás, értékesítés céljából átadja a NIF Zrt.-nek.
A korábban már közzétett részletes kivitelezési adatok és a fentebb említett négy körforgalom mellett a projekt tartalmazza még egy körforgalom építését, amely azonban térben nem kapcsolódik a négy sáv kiépítésével érintett szakaszhoz. Ez a 37-es és 38-as főutak kereszteződése, a tarcali csomópont, melynek kapcsán lakossági tájékoztatót jelentetett meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. Eszerint ennek a kivitelezése hamarabb indulhat, mint a négysávosításé, már március 15-től tervezik az építési munkálatokat.
37-es főút tarcali elágazása
A projekt ismertetéséből kiderül, hogy négyágú körforgalom épül a HE-DO Építő Zrt. kivitelezésében, a kivezető ágai Szerencs, Tarcal, Sátoraljaújhely és a Sárga Borház irányába lesznek. A 37-es főút teljes pályaszerkezetét cserélik a körforgalomtól Szerencs irányába 230, Sátoraljaújhely irányába 160 méter hosszan, míg a 38-as főútét ugyanígy Tarcal irányába 115 méter, a Sárga Borházhoz vezető út pályaszerkezetét pedig 80 méter hosszan.
A 37-es főút mentén megújul a tengelysúlymérő állomás, új építésű vegyes rendeltetésű, aszfaltburkolatú út épül 1035 méter hosszan. Ez a kerékpáros- és a mezőgazdasági forgalmat fogja lehetővé tenni a 3614. j. út és a 38-as főút között. Az épülő körforgalom egysávos kialakítású lesz, a közvilágítást 19 kandeláber biztosítja. Az új tengelysúlymérő állomást a meglévő helyén építik újjá, és kiemelt szegély választja majd el a főút pályaszerkezetétől.
Forgalomterelés jelzőlámpával
Várhatóan március 15-ig, a munkálatok megkezdéséig lőszermentesítési és fakivágási munkálatokat végeznek, a kivitelezési munkálatok a tervek szerint augusztusban fejeződnek be. Az építés ideje alatt ideiglenes forgalomterelést vezetnek be, a 37-es és a 38-as főúton jelzőlámpával irányított, félpályás forgalomterelésre kell számítani. A kivitelező és a NIF a közlekedők megértését és türelmét kéri a kivitelezés során kialakuló kellemetlenségekért.
(A borítóképen: Tarcalnál négyágú körforgalom épül)