buszok

2021.01.27. 09:01

Az öregebbek maradnak a garázsban

A 75 darab CNG-busz megbízhatóan működik, a többivel viszont csak a baj van.

Forrás: ÉM

Valóban van-e buszhiány az MVK Zrt.-nél? Amennyiben igen, a buszok hány százaléka hiányzik? Mióta, hány hete vagy hónapja van buszhiány? Tapasztaltak-e olyat, hogy a buszvezető azért nem tud elindulni a járattal, mert nincs jármű, amit vezethetne? Jelenleg tudomásuk szerint a buszok hány százaléka áll karbantartás alatt? – kérdeztük. Az alábbi választ kaptuk a három szakszervezet elnökének együttes aláírásával: „Véleményünk szerint nincs autóbuszhiány a társaságunknál. A járművek közül 75 darab CNG-autóbusz megbízhatóan működik. A cserére érett 2002-es beszerzésű MAN, valamint 2006-os NEOPLAN autóbuszok karbantartása egyre több időt és anyagi eszközt emészt fel az üzemképesség megtartása érdekében. Indokolt lenne a dízelüzemű járműpark mielőbbi cseréje. A járműpark állapotáról, üzemkészségéről bővebben a munkáltató, az MVK Zrt. tud nyilatkozni.”

Szerettük volna még megtudni, hogy általában mennyi ideig tart egy busz esetében a karbantartás, tapasztaltak-e csúszást a karbantartások idejét tekintve, illetve, amennyiben igen, akkor ennek alkatrészhiány áll-e a hátterében. E kérdéseinkre azonban nem küldtek választ.

Rákérdeztünk: hány százalékos béremelést kértek a munkáltatótól? Válaszul azt írták: „Szakszervezeteink 10 százalékos bérfejlesztést várnak el a munkáltatótól a 2021-es évben január 1-jétől, melyről írásban már tájékoztatták a munkáltatót.”

Szakszervezeteink 10 százalékos bérfejlesztést várnak el a munkáltatótól a 2021-es évben

Szerettük volna azt is megtudni, hogy az elmúlt évi karácsonyi jutalom elmaradása miatt kérték-e a munkáltatót, hogy rögzítsék a kollektív szerződésben, hogy minden dolgozónak jár minden évben karácsonyi jutalom. „Az év végi (karácsonyi) jutalom az elmúlt években a bérmegállapodásokban került rögzítésre. 2020-ban is így történt. Sajnos feltétel volt a járványhelyzetben történő javulás, ami nem történt meg. A kollektív szerződés tárgyalása jelenleg is folyik. Jelen körülmények között (az ismert kormányzati elvonások) az eddig megszerzett vívmányok megőrzése is kemény feladat lesz a tárgyalások során, újabb kedvezmények beépítésére (bár szeretnénk) nem látunk reális esélyt”, fogalmaztak a szakszervezetek vezetői.

Végül feltettük a kérdést: volt-e munkáltatói „nyomás”, amiért úgy döntöttek, hogy a három szakszervezet együtt nyilatkozik a médiának a jövőben? „A 2016-os MVK-s sztrájk rávilágított, hogy eredményeket csak közös összefogással tudunk elérni. Ezt érzik tagjaink is, és elvárásunk, hogy minden döntést, véleményt egyeztessünk”, írták válaszul.


A három érdekvédelmi szervezetet kérdeztük

Mint keddi cikkünkben írtuk, az Észak-Magyarország kereste kérdéseinkkel a Miskolci Autóbusz- és Villamosvezetők Érdekvédelmi Szervezetét, a Miskolci Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetét és az MVK Zrt. Forgalmi Érdekvédelmi és Érdekképviseleti Szervezetét. Válaszaik ígéretükhöz híven megérkeztek.

(A borítóképen: A régebbi buszok karbantartása több időt és pénzt vesz igénybe)

Kapcsolódó cikk:

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában