járvány

2020.04.03. 07:00

Maszkban jár az ételfutár

Stuller Zsolt munkája sokkal macerásabb a koronavírus miatt, de betartja a szabályokat.

Hegyi Erika

Forrás: Shutterstock

A koronavírus megváltoztatta az egész világot, és tulajdonképpen majdnem minden ember életét, munkáját, megszokott rutinját. A napokban indult sorozatunkban különböző foglalkozású emberek hétköznapjait mutattuk be, azt kutatva, hogyan alkalmazkodtak a járvány miatt bevezetett szabályokhoz, elvárásokhoz.

Ezúttal Stuller Zsoltot, a miskolci Rockabilly Chicken étterem ételfutárját faggattuk.

Így is, úgy is

Elmondta: ezekben a napokban sokan mondják neki, hogy milyen szerencsés, mert a Rockabilly legalább nyitva van, rendelnek tőlük, más éttermek viszont kénytelenek voltak bezárni. Zsolt azonban nem érzi feltétlenül szerencsésnek magát. Hiszen van két gyermeke, az édesanyja 75 éves, akiket természetesen nagyon félt. Hiszen ő egész nap járja a várost, naponta 30-40 emberrel találkozik, és bár megtesz minden óvintézkedést, de soha nem lehet tudni, hogy hol fertőződik meg esetleg.

Zsolt szerint az emberek a járvány idején is olyan sokszínűen viselkednek, mint egyébként.

– Van, aki betartja a járvány­ügyi szabályokat. Azt kéri, hogy csengessek föl, és tegyem az ételt az ajtó elé vagy akasszam a kerítésre. Az árát pedig előre kifizeti az interneten. Vannak olyanok is, akik alsógatyában nyitnak ajtót, és úgy, ahogy hetekkel ezelőtt, készpénzzel fizetnek. Igaz, hogy nekem a készpénzes fizetés éri meg jobban, hiszen ilyenkor borravalót is adnak az emberek. Most a rendelések 70 százalékát online fizetik vagy kártyával. Ilyenkor persze elesek a mellékestől, de örülök, hogy egyáltalán nem zárt be az étterem, és még most is van munkám – fogalmazott Zsolt.

Törlőkendővel

Kérésünkre elmesélte egy cseppet sem könnyű, állandó fertőtlenítéssel nehezített napját.

– Délelőtt 10-től este 8-ig dolgozunk, mert ebédet és vacsorát is szállítunk. Amikor megérkezünk a munkahelyre, már zajlik a rendelésfelvétel, futnak be a címek, ahová majd el kell juttatni az ételt. Amikor belépünk a személyzeti bejárón, fertőtleníteni kell a kezünket, a bejárat mellett rögtön ott a kézmosó. Egész nap szájmaszkban és gumikesztyűben vagyunk, azt is folyamatosan mossuk és fertőtlenítjük. Egy nap olyan 2-3 gumikesztyűt használunk el. A megrendelt ételt kocsival szállítjuk ki a címekre. Összeválogatjuk az egy irányban található címeket, és teszünk egy kört, majd visszamegyünk az étterembe, és jöhet a következő kör. A megrendelőktől legtöbbször nem tudjuk tartani a két méter távolságot, hiszen „fizetési” közelségbe kell kerülnünk. Akkor is, ha készpénzzel fizetnek és akkor is, ha kártyával. A kocsiban tartok fertőtlenítő kendőt, amivel folyamatosan fertőtlenítem a terminált, ha ahhoz a megrendelő hozzáért, és a telefonomat is gyakran áttörölgetem, hiszen azt az arcomhoz teszem, ha épp nem a kocsi kihangosítóját használom. Egyszóval nagyon sok macerát hozott a járvány, de mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy minél kevesebben kapják el a vírust – hangsúlyozta Zsolt.

Tapasztalatai szerint vannak, akik nagyon komolyan veszik a koronavírus-járványt, felfogják a betegség terjedésének veszélyeit, de vannak, akik egyáltalán nem törődnek a folyamatosan elhangzó jó tanácsokkal.

Zsolt elmesélte azt is, hogy édesanyját elég nehéz volt meggyőzni arról, hogy ezekben a hetekben otthon kell maradnia. Az ő élete ugyanis a fürdő volt, télen-nyáron ment a strandra, hogy ott emberekkel találkozzon és beszélgessen. Most azonban a fürdők is bezártak, így talán könnyebb a mamát otthon tartani.

(A borítóképen: A szájmaszk és a kesztyű alapkellék)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában