2019.09.04. 14:00
Kevés a sofőr az MVK-nál
A sofőrök leterheltségére jellemző: hat munkanap után tudják kivenni szabadnapjukat.
Forgalomban (illusztráció)
Fotó: Ádám János
Hatalmas gondokkal küzd a Miskolci Közlekedési Vállalat buszvezetői állománya – ezt állította egy helyi politikus a sajtótájékoztatóján. Természetesen megkerestük az MVK Zrt. sajtóosztályát, ahol választ ígértek, amelyet egyelőre nem kaptunk meg. Ha megérkezik, visszatérünk a témára.
6+1 munkanap
További érdeklődésünkre Simon Gábor, a Forgalmi Érdekvédelmi és Érdekképviseleti Szervezet elnöke adott tájékoztatást. Elmondta, jelenleg mintegy 55-60 fő hiányzik a miskolci autóbusz- és villamosvezetők állományából. A rendelkezésre álló sofőrök leterheltségére jellemző, hogy hat munkanap után tudják kivenni szabadnapjukat. Így is állandósult a túlóra, de ezzel együtt az is előfordult augusztusban, hogy 25 járat maradt ki. A dolgozók teherbíró képessége is különböző, főként a villamosvezetők között sok a női munkaerő, jelenleg is többen felmondási idejüket töltik.
A jelenleg érvényes kollektív szerződés szerint az éves túlórakeret 250 óra, melyet sokan rövid időn belül elérnek – hívja fel a figyelmet az elnök. A szerződés lehetőséget ad a keret 300 óráig történő bővítésére, ha a munkavállaló bevállalja a pluszterheket. A buszvezetők közötti magas fluktuációt a megterhelő munka mellett az alacsony bérek is okozzák. Egy új autóbusz-vezető minimálbérrel kezd, 1121 forintos órabérrel alkalmazzák – teszi hozzá.
– A helyzet megoldására a napokban tartunk egyeztetést a cég vezérigazgatójával, mely találkozótól a gondok enyhítését reméljük. Nem titok, javaslatunk szerint rendezni kellene a kezdőbért, legalább azokban az esetekben, ahol gyakorlattal rendelkező munkavállalókkal tudjuk a sofőrállományt bővíteni. A tárgyaláson elért eredményekről szívesen tájékoztatom majd az utazóközönséget – jelezte Simon Gábor.