2019.08.28. 09:00
Elkerülni a kikapcsolást
Újabb két füzettel bővült a „Panasza van? Segítünk!” című kiadványsorozat.
Újabb kiadvánnyal bővült a korábbi, népszerű sorozat, erről tájékoztatták tegnap a sajtót a kormányhivatalban
Fotó: Bujdos Tibor
Hogyan kerüljük el a közműszolgáltatások kikapcsolását? Melyek a visszakapcsolás feltételei? Milyen szabályok érvényesek ezekre a szolgáltatásokra a társasházakban? – egy sor hasonló kérdésre ad választ a fogyasztóknak a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) információs kiadványsorozatának hetedik és nyolcadik kötete, melyeket kedden délelőtt mutatták be a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalban.
Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője elöljáróban leszögezte, 2013 és 2018 között a valamilyen szolgáltatásból kikapcsolt fogyasztók száma gyakorlatilag megfeleződött
– Ez a rezsicsökkentés mellett a fogyasztók tudatosodásának is köszönhető, viszont még a legjobb családokban is előfordulhat egy nyaralás vagy túlköltekezés miatt, hogy egy-egy csekket csak késve fizetnek be, ami miatt megcsúsznak. A füzetekben ilyen helyzetre is találhatók hasznos tanácsok – hangsúlyozta.
Kommunikálni kell
A szolgáltatókkal való folyamatos kommunikáció és együttműködés például egy ezek közül. Dr. Nemeshegyi Benjámin, a hivatal szakmai tanácsadója kiemelte, sok kellemetlenséget, sőt akár magát a kikapcsolást is elkerülheti az, aki időben felkeresi az adott vállalatot.
– A társasházak esetén pedig a közös képviselővel való kapcsolattartás, a lakógyűléseken való részvétel a legfontosabb, hogy tisztában legyünk az adott ház közműszolgáltatásairól – tette hozzá.
Horváthné Szendrei Szilvia, a Miskolci Járási Hivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztályának osztályvezető-helyettese örömét fejezte ki, hogy Miskolcon és térségében egyre kevesebb a közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszbejelentés, ami a fogyasztói tudatosság mellett a szolgáltatók hozzáállásának és hatékony hátralékkezelő csomagjainak is köszönhető.