Helyi közélet

2016.02.23. 18:24

Miskolci fejlesztéssel a nyári, riói olimpiára

Miskolc - Ki hinné, hogy Miskolcról szállítják az olimpiára az evezős pályák egyik létfontosságú berendezésének egy részét?

Miskolc - Ki hinné, hogy Miskolcról szállítják az olimpiára az evezős pályák egyik létfontosságú berendezésének egy részét?

A Polaritás Kft. évtizedek óta – nemzetközi szinten is – komoly szaktekintélynek számít a sporttechnológia területén. Az evezős és kajak-kenu versenyeken alkalmazható pályajelölő rendszerük a 2004-es Athéni Olimpiai Játékokon a 2008-as pekingi és a 2012-es londoni olimpián, valamint számos világversenyen bizonyított már. Ez az a rendszer, ami a víz felszínén és mindig ugyanazon a ponton tartja a jelölő bójákat és itt centik is számítanak.

Több országba

A miskolci Észak-Ferr Kft. és a Polaritás Gm Kft. hat éve végez közös munkát.

„Szállítottunk már ilyen speciális kötelet egy egyiptomi – Alexandria – pálya jelzőrendszeréhez, majd Mexikó, Litvánia, Oklahoma és Írország következett. Mindezek mellett itthon, a Szeged melletti Maty-ér pályájához is mi gyártottuk, illetve – igény szerint – gyártjuk a bójarendszer vezetőkötelét” – mondják a cégnél.

Jelenleg éppen egy jelentős mennyiséget készítenek a riói olimpia evezős versenyeire és egy nemzetközi szintű kanadai pályához. A nehézség a munkában az, hogy a sodronykötelek – főleg a sós vízben – gyorsan korrodálnak, cseréjük pedig elég költséges. A miskolci cég azonban kifejlesztette azt az egyedi PVC-granulátumot, amely ellenáll a napfény, az időjárás, illetve a sós víz és a benne lévő élőlények által keltett igénybevételeknek.

Az Észak-Ferr a projekt során egy speciális szerkezetű és anyagú rozsdamentes sodronykötelet fejlesztett ki, és szintén speciális UV-álló PVC-bevonattal látták el az extruder gépsorukon – mondta Tóth Endre ügyvezető. A bevonatolt sodronykötelekre további egyedi készítésű távtartókat és csúszásgátlókat gyártanak, illetve szerelnek fel.

Folyamatos minőségi ellenőrzés

Az evezős és kajak-kenu pálya kiépítéséhez több mint 20 kilométer kötelet használnak majd fel. Egy speciális motorcsónakkal és búvárok közreműködésével a víz alatt rögzítik a kötélrendszert, a távtartók közé így már könnyedén beakasztható a bóját tartó zsinór. A bonyolult sodronykötél-szerkezetből a látogatók és a TV-nézők már csak a verseny felszínén stabilan álló bójákat látják. Gyártási technológiánknak köszönhetően a termékek minősége megfelel mind az európai, mind a nemzetközi elvárásoknak. A gyártás során a minőség ellenőrzése is folyamatosan történik, az Észak-Ferr és a Miskolci Egyetem akkreditált laboratóriumában.

ÉM

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában