2015.10.16. 16:22
Új piacon erősített a Tokaj Kereskedőház
Tokaj-Hegyalja - Évi negyedmillió palackkal növekedhet a minőségi Tokaji borok eladása itthon.
Tokaj-Hegyalja - Évi negyedmillió palackkal növekedhet a minőségi Tokaji borok eladása itthon.Több mint 2200 vendéglátóipari egységben lesz elérhető ezentúl a Tokaj Kereskedőház borkínálata, miután a Tokaji borvidék termelésének közel egyharmadát adó cég értékesítési megállapodást kötött a HoReCa szektorban piacvezetőnek számító Veritas Borkereskedéssel.
A 2013 óta technológiai és szemléletbeli megújulás útjára lépett vállalat arra számít, hogy 2016-ban már jelentős eredményeket érhet el prémiumborainak hazai forgalmazásában, az átlagos színvonal növeléséből pedig az egész régió is hasznot húz hosszú távon.
Áttörés
Októbertől a Veritas Borkereskedés forgalmazza az egyetlen állami tulajdonú borászat, a Tokaj Kereskedőház Zrt. borait, melyeket elsősorban hotelek és éttermek kínálatában fognak megjeleníteni.
– A megállapodás áttörést jelent a Tokaj Kereskedőház értékesítési stratégiája szempontjából, hiszen eddig nem voltunk jelen ebben a piaci szegmensben. Stratégiai partnerünknek köszönhetően azonban olyan színvonalas helyszínekre juttathatjuk el borainkat a jövőben, amelyek méltóak az új portfóliónk minőségi színvonalához – mondta Gaálné Király Enikő, a Tokaj Kereskedőház vezérigazgatója.
Hatékonyabban
A vezérigazgató szerint a partnerség jóvoltából jelentősen hatékonyabbá válik a belföldi forgalmazás, ami 2016-ban a prémiumtermékek esetében szignifikáns növekedést jelenthet, figyelembe véve hogy a 2013-as évjáratú aszúk is piacra kerülnek jövő év elején. Gaálné Király Enikő arra számít, hogy a megállapodás révén 2016-ban már mintegy 250 ezer palacknyi bort értékesítenek a HoReCa szektorban, a Tokaj Kereskedőház árbevétele pedig 15 százalékkal bővül.
A szakember hozzátette, hogy a magasabb haszonkulcsot felmutató prémiumszegmensben történő értékesítés miatt emelkedő árbevételből a Tokaj Kereskedőház a minőségi szőlőalapanyag felvásárlási árának évről évre történő folyamatos növelését finanszírozza. Ez a stratégia a 2015-ös szüret eddigi eredményei alapján is bevált, hiszen a kellő mennyiségben érkezett be kiváló alapanyag, mert a helyi termelőknek sokkal jobban megérte a minőségi nyersanyag előállítása. A Tokaj Kereskedőház vezérigazgatója szerint a magasabb minőségű alapanyagokból előállított, a korábbinál jóval magasabb színvonalú termékekből az egész Tokaj-Hegyalja régió profitál.
– A Tokaj Kereskedőház bebizonyította, hogy következetes stratégiával, az alapoktól történő újraépítkezéssel lehetséges a teljes minőségi megújulás, ezért döntöttünk a cég prémiumtermékeinek forgalmazása mellett. A HoReCa szektorban szerzett egyedülálló tapasztalataink révén pedig rendkívül sikeres együttműködésre számítunk – jelentette ki Pátzay István, a Veritas Borkereskedés tulajdonosa.
ÉM
Húszéves tapasztalat
Az 1995-ben alapított, ma már a HoReCa szektor piacvezető borkereskedőjének számító Veritas a Tokaj Kereskedőház 2014-es évjáratú új borait kezdte forgalmazni. (Száraz Cuvee, Száraz Furmint, dűlőszelektált Kővágó Furmint, Késői Szüretelésű Sárgamuskotály). A palackok új külsője is a pozitív változásokat szimbolizálja, amely az elismert, nagy presztízsű londoni brand építő cég, a Claessens International tervezőmunkájának eredménye.