2015.03.01. 22:29
Frissítenek az évjáraton
Miskolc - Az első tíz használt vasúti személykocsi már megérkezett Ausztriából.
Miskolc - Az első tíz használt vasúti személykocsi már megérkezett Ausztriából.
Aki azt állítja, hogy a magyar vasúti személykocsik mindegyike a lehető legkorszerűbb, az valószínűleg nagyon régen utazott vasúton. Ez nem azt jelenti, hogy a MÁV-START Zrt. nem törekszik arra, hogy az elöregedett személykocsikat lecserélje, éppen ellenkezőleg, hiszen folyamatosan igyekeznek a személykocsi-állományt felújítani. Az elhasználódott és gazdaságosan már nem felújítható kocsikat a vasúttársaság kivonja a forgalomból.
Átalakítják a kocsikat
Amint azt a MÁV-START Zrt. Kommunikációs Igazgatóságától megtudtuk, a ma Magyarországon futó vasúti személykocsik átlagosan 35 évesek. A folyamatos felújítást három módon lehet megoldani: új kocsik beszerzésével – ezen belül hazaiak gyártásával –, a meglévők felújításával és jó állapotú, használt járművek vásárlásával.
Ausztriából használtan vásárolt vasúti vezérlőkocsi a szolnoki járműjavítóban 2015. február 18-án. A MÁV-START negyvenkilenc Schlieren Bmpz-l sorozatú személykocsit és hat Bmpz-f sorozatú kompatibilis vezérlőkocsit vásárolt az Osztrák Vasúttársaságtól (ÖBB). A kocsikat felújítás után, tavasztól állítják a miskolci térséget kiszolgáló regionális és távolsági forgalomba. | MTI Fotó: Máthé Zoltán
A napokban érkezett meg Ausztriából Hegyeshalomba az első tíz használt vasúti személykocsi abból az ötvenötből, amelyet a MÁV-START Zrt. az Osztrák Vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt. A kocsikat felújítás után, tavasztól állítják a miskolci térséget kiszolgáló regionális és távolsági forgalomba.
Ausztriából használtan vásárolt vasúti személykocsi utastere a szolnoki járműjavítóban 2015. február 18-án. A MÁV-START negyvenkilenc Schlieren Bmpz-l sorozatú személykocsit és hat Bmpz-f sorozatú kompatibilis vezérlőkocsit vásárolt az Osztrák Vasúttársaságtól (ÖBB). A kocsikat felújítás után, tavasztól állítják a miskolci térséget kiszolgáló regionális és távolsági forgalomba. | MTI Fotó: Máthé Zoltán
Az első tíz, úgynevezett Lange Schlieren személykocsit a MÁV-START szolnoki járműjavító bázisára továbbítják. Ott végzik el a magyarországi műszaki előírásoknak megfelelő átalakításokat, az úgynevezett fővizsgamunkákat, a személykocsik belső tereinek megújítását. A tervek szerint a kocsik Miskolc honállomásra kerülnek, és a térség regionális, távolsági utasforgalmát kiszolgáló személyszállító vonatok szerelvényeiben futnak tavasztól. Mivel a fokozatosan forgalomba álló kocsikkal a MÁV-START az elöregedett, korszerűtlen járműveket váltja ki, a megújult járműparkkal tovább emelkedik a személyszállítási szolgáltatás színvonala az észak-kelet magyarországi vasúti régióban. A kiválasztásnál a MÁV-START figyelembe vette, hogy a kocsi-típus 140 kilométer/óra sebességre alkalmas, tárcsás fékberendezésű, az ajtózárás központi és sebességfüggő reteszelésű, valamint rendelkezik fedélzeti hangosítással. A legalacsonyabb ár mellett döntő tényezőnek számított, hogy a magyar vasúthálózaton ismert típusról van szó, amelynek az alkatrész-utánpótlása is folyamatosan biztosított. Lényeges feltétel volt még a többcélú, például mozgáskorlátozottak utaztatására vagy kerékpárszállításra alkalmas terek kialakításának lehetősége is.
ÉM-BG