Helyi közélet

2015.02.19. 11:20

Nyárra lesz teljes az elkerülőút

Miskolc - A tervek szerint júniusra járható lesz a teljes szakasz.

Miskolc - A tervek szerint júniusra járható lesz a teljes szakasz.A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában 5,8 kilométer hosszan, kétszer 1 sávon elkerülhető lesz idén nyárra a borsodi megyeszékhely. A NIF az M30-ast és a 26-os főközlekedési utat összekötő szakasz megépítésével – közbeszerzési eljárás után – a Közép-Tisza Vidéki Vízépítő és Telekommunikációs Kft.-t – mint konzorciumot – bízta meg. A konzorcium 14,9 milliárd forintos ajánlatot nyújtott be és 2013 szeptemberében már hozzá is kezdett a kivitelezési munkákhoz. A Felsőzsolca melletti csomópontok amúgy már hónapok óta használhatók, csakúgy, mint az új felsőzsolcai bekötőút a hozzá tartozó híddal.

Keresztezi a Sajót

A még készülőben lévő elkerülő – amelyet a napokban alkalmunk volt megtekinteni – az M30-as felsőzsolcai végpontjából indul ki és a 26-os úthoz a Bosch-gyárak közelében csatlakozik. Az útszakasz keresztezi a Sajót, amelyen Szirmabesenyő közelében építettek egy kétszer 52 méter nyílású hidat.

A 2010-es nagyárvíz miatt minden eddiginél alaposabb volt a projekt előkészítése, amelyben az esetleges áradások modellezése alapján végezték el a tervezést. Az út ugyanis egyfajta gátként fogja védeni Miskolcot egy, a négy évvel ezelőttihez hasonló árhullám esetén. Fontos szempont azonban, hogy az út révén az egyre elviselhetetlenebb teherforgalom elkerüli majd Miskolc belvárosát, a Búza tér környékét, így a szmog- és balesetveszély is csökkenni fog általa. Arnót megvédésére körgát épül, amely része a projektnek és – a Csorba tó északi sarkától egészen a Sajóig – kialakítanak egy 4500 méter hosszú, 120–160 méter széles mély árkot, amely az úgynevezett bezárt árvizek elvezetését segíti majd.

ÉM-SZB

Kijelölik az „új” M30-as nyomvonalát

Megkötötte a szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a közbeszerzésen nyertes cégekkel az M30-as gyorsforgalmi út Miskolc–Tornyosnémeti 65 kilométeres szakaszának nyomvonal-kijelölésére, a környezeti hatástanulmány, valamint az előzetes régészeti dokumentáció, továbbá az útszakasz értékelemzésének elkészítésére.Az út kétszer kétsávos lesz, mindkét oldalán leállósávval. Az útszakaszra hét külön szintű csomópontot, egy tengelysúlymérő-állomást, egy mérnökségi telepet, továbbá négy pihenőhelyet kell tervezni. A környezeti hatástanulmányt, valamint a régészeti dokumentációt két nyomvonal-változatra kell kidolgozni. A nyílt közbeszerzésnek ezt a részét – közös ajánlattevőként – a TURA-Terv Mérnökiroda Kft., a RODEN Mérnöki Iroda Kft., valamint az ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft. nyerte el, az eredetileg becsült nettó 150 millió forint helyett 146,8 millió forinttal.

/* * * CONFIGURATION VARIABLES: EDIT BEFORE PASTING INTO YOUR WEBPAGE * * */

var disqus_shortname = borsodonline ; // required: replace example with your forum shortname

/* * * DON T EDIT BELOW THIS LINE * * */

(function() {

var dsq = document.createElement( script ); dsq.type = text/javascript ; dsq.async = true;

dsq.src = // + disqus_shortname + .disqus.com/embed.js ;

(document.getElementsByTagName( head )[0] || document.getElementsByTagName( body )[0]).appendChild(dsq);

})();

// ]]>

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában