Helyi közélet

2014.07.10. 12:58

Jövőre már „kerülgethetünk”

Miskolc - Már egy évet sem kell várni, hogy használhassuk a miskolci északi elkerülőutat.

Miskolc - Már egy évet sem kell várni, hogy használhassuk a miskolci északi elkerülőutat.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában 5,8 kilométer hosszan, 2-szer 1 sávon elkerülhető lesz nemsokára Miskolc. A NIF az M30-ast és a 26-os főközlekedési utat összekötő szakasz megépítésével – közbeszerzési eljárás után – a Közép-Tisza Vidéki Vízépítő és Telekommunikációs Kft.-t (KÖTIVIÉP’B Konzorciumot) bízta meg. A konzorcium 14,9 milliárd forintos ajánlatot adott és a sikeres szerződéskötést követően tavaly szeptemberben már hozzá is kezdett a kivitelezési munkákhoz.

Keresztezi a Sajót

Az út az M30-as felsőzsolcai végpontjából indul ki és a 26-os úthoz a Bosch-gyárak közelében csatlakozik (ezért is nevezik köznyelven Bosch-útnak). Az útszakasz keresztezi a Sajót, amelyen Szirmabesenyő közelében építenek egy kétszer 52 méter nyílású hidat, de tartozik a beruházáshoz négy vasbeton híd is, amelyek átereszként is szolgálnak.

A 2010-es nagyárvíz miatt minden eddiginél alaposabb volt a projekt előkészítése, amelyben az esetleges áradások modellezése alapján végezték el a tervezést. Az út ugyanis egyfajta gátként fogja védeni Miskolcot egy, a négy évvel ezelőttihez hasonló árhullám esetén. Fontos szempont azonban, hogy az út révén az egyre elviselhetetlenebb teherforgalom elkerüli majd Miskolc belvárosát, a Búza tér környékét, így a szmog- és balesetveszély is csökkenni fog általa. Arnót megvédésére körgát épül, amely része a projektnek és – a Csorba tó északi sarkától egészen a Sajóig – kialakítanak egy 4500 méter hosszú, 120-160 méter széles mély árkot, amely az úgynevezett bezárt árvizek elvezetését segíti majd.

Többes funkció

A beruházás szerdai bejárásán Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „Meggyőződhettem róla, hogy az elkerülőút építése határidő szerint, rendben zajlik. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy az út több szempontból is létfontosságú Miskolc és térsége számára, hiszen tehermentesíti a belvárost az átmenő forgalomtól, másrészt Arnót, Felsőzsolca és Alsózsolca, no és a megyeszékhely számára árvízvédelmi szerepet is betölt.”

Fejlődést generál

A képviselő elmondta továbbá, hogy az északi elkerülő fontos ráhordó szerepet tölthet be a tervek szerint még ebben a ciklusban megépülő, Miskolcot Kassával összekötő autóút számára is. „Itt is valóban minden mindennel összefügg, ugyanis az új gyorsforgalmi kapcsolat várhatóan további jelentős gazdasági és turisztikai fejlődést fog generálni a városban és a térségben élők számára.”

ÉM-SZB



Híd épül az árok fölé

A 2010-es árvíz legnagyobb előidézője a nyugat-kelet irányba meglévő 3-as számú főút volt, ezért ennek áthelyezését az M30-as körforgalomtól a Kis-Sajó hídig úgy oldják meg, hogy a megépítendő árok fölé egy 130 méter nyílású hidat építenek. Töltés épül az M30-as alatti felsőzsolcai körfogalom köré is, mivel ez jelenleg a legmélyebb terület. A nagy árvíz megrongálta a felsőzsolcai bekötőút nagy részét és az alatta levő kis nyílású hidat, ezért a bekötőutat is átépítik, alatta szintén egy nagy, 120 méter nyílású hidat építenek, amelynek pillérei már állnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában