Helyi közélet

2014.04.15. 14:59

Most még csak földkupacok, jövő tavaszra már elkerülőút

Miskolc - A tervek szerint jó egy év múlva már autózhatunk a miskolci északi elkerülőúton.

Miskolc - A tervek szerint jó egy év múlva már autózhatunk a miskolci északi elkerülőúton.Aki Kassa irányába hagyja el Miskolcot, hatalmas földkupacokkal, szorgos útépítőkkel találkozhat. A jó időben folyamatosan épül a miskolci északi elkerülő és a hozzá tartozó árvízvédelmi művek.Mint írtuk, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az M30-ast és a 26-os főközlekedési utat összekötő szakasz megépítésével – közbeszerzési eljárás után – a Közép-Tisza Vidéki Vízépítő és Telekommunikációs Kft.-t (KÖTIVIÉP B Konzorciumot) bízta meg. A konzorcium 14,9 milliárd forintos ajánlatot adott és a sikeres szerződéskötést követően tavaly szeptemberben már hozzá is kezdett a kivitelezési munkákhoz.

A kétszer egy sávon

Az 5,8 kilométer hosszúságú, kétszer egysávos út az M30-as felsőzsolcai végpontjából indul ki és a 26-os úthoz a Bosch-gyárak közelében csatlakozik (ezért is nevezik köznyelven Bosch-útnak). Az útszakasz keresztezi a Sajót, amelyen Szirmabesenyő közelében építenek egy kétszer 52 méter nyílású hidat, de tartozik a beruházáshoz négy vasbeton híd is, amely átereszként is szolgál.

A 2010-es nagyárvíz miatt minden eddiginél alaposabb volt a projekt előkészítése, amelyben az esetleges áradások modellezése alapján végezték el a tervezést. Az út ugyanis egyfajta gátként fogja védeni Miskolcot egy, a három évvel ezelőttihez hasonló árhullám esetén. Fontos szempont azonban, hogy az út révén az egyre elviselhetetlenebb teherforgalom elkerüli majd Miskolc belvárosát, a Búza tér környékét, így a szmog- és balesetveszély is csökkenni fog általa. Arnót megvédésére körgát épül, amely része a projektnek és – a Csorba tó északi sarkától egészen a Sajóig – kialakítanak egy 4500 méter hosszú, 120-160 méter széles mély árkot, amely az úgynevezett bezárt árvizek elvezetését segíti majd.

Híd épül az árok fölé

A 2010-es árvíz legnagyobb előidézője a nyugat-kelet irányba meglévő 3 számú főút volt, ezért ennek áthelyezését az M30-as körforgalomtól a Kis-Sajó hídig úgy oldják meg, hogy a megépítendő árok fölé egy 130 méter nyílású hidat építenek. Töltés épül az M30-as alatti felsőzsolcai körfogalom köré is, mivel ez jelenleg a legmélyebb terület. A nagy árvíz megrongálta a felsőzsolcai bekötőút nagy részét és az alatta levő kis nyílású hidat, ezért a bekötő utat is átépítik, alatta szintén egy nagy, 120 méter nyílású hidat építenek, amelynek pillérei már láthatók.

ÉM-SZB

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában