2014.03.12. 15:05
A főépítész véleménye a klubház megtartásáról
Miskolc - Bontani vagy meghagyni? – kulcskérdés lett a diósgyőri klubház sorsa a stadion felújítása kapcsán.
Miskolc - Bontani vagy meghagyni? – kulcskérdés lett a diósgyőri klubház sorsa a stadion felújítása kapcsán.Egyelőre óriási a csend a diósgyőri stadionrekonstrukció körül, és csak annyi biztos, hogy tavaly december 4-én, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat alapján 2013 és 2015 között 4,5 milliárd forintos állami forrásból, 2014-ben 1,75 milliárd forintot biztosítanak UEFA IV. kategóriájú stadion megépítésére. Emellett mindössze annyi tűnik fixnek, hogy a Magyar Állam 100%-os tulajdonában álló BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt.-nek lesz minősített többséget biztosító befolyása a stadiont építő projekttársaságban, illetve, hogy a miskolci önkormányzat 2014. február 13-i ülésén döntött arról, hogy a 3 millió forintos törzstőkével létrehozandó kft-ben a Miskolc Holding Zrt. mellett résztulajdonosa lesz ennek a cégnek.
Az viszont még kérdéses, hogy mikor kezdődhetnek el az építési munkák, de május végéig aligha, hiszen a létesítmény használója, a DVTK NB I-es labdarúgócsapata egy héttel ezelőtt (vagyis a bajnoki idény kezdete után, az első hazai meccset követően) úgy döntött, hogy nem vár tovább a stadionrekonstrukcióval kapcsolatos információkra, hanem kiadja, elkezdi árusítani a szezonális, tavaszi meccsekre érvényes bérleteket, és ezek után bajos lenne az esetleges stadionrekonstrukció miatt máshová elvinni a DVTK hazai mérkőzéseit május végéig.
A tervezésről
Persze az építkezést megelőzi a tervezés, és ezzel kapcsolatban már folyik a mérlegelés. Az ezzel kapcsolatos egyik nézet szerint a diósgyőri klubház útban van, és el kellene dózerolni, hogy a helyén valami más (lelátó, út) épülhessen, a másik álláspont szerint a klubház a diósgyőri futballtörténelem egyik jelentős mérföldkövét képviseli (1939. június 25-én adták használatba, azon a napon, amikor a vasgyári, munkás étterem mögötti területről a jelenlegi helyére ,,költöztették” a pályát).
Kíváncsiak voltunk arra, hogy Miskolc város főépítészének, Rostás Lászlónak mi a véleménye erről a témáról...
A teljes cikket a csütörtöki Észak-Magyarország hasábjain, vagy az eszak.hu-n olvashatja.
[poll id="604"]