Helyi közélet

2013.01.17. 19:20

Még csak a toborzás folyik

Miskolc - Az operátorok kiszűrik a beavatkozást nem igénylő hívásokat is.

Miskolc - Az operátorok kiszűrik a beavatkozást nem igénylő hívásokat is.Az elmúlt héten hosszú sorok álltak a munkaügyi központ miskolci kirendeltségén. Kiderült: a szokásos ügyfélforgalom fölött három nap alatt 450 embernek tartottak tájékoztatót az egységes segélyhívó rendszer (ESR112) miskolci központjában végzendő munkáról. Olvasóink azóta is folyamatosan érdeklődnek: kik dolgozhatnak itt? Mi lesz a feladatuk?

Az ESR112-es projektért felelős konzorcium vezetőjétől megtudtuk, jelenleg még csak az operátorok toborzásának előkészítése zajlik. Ennek során a kormányhivatalok elsősorban a munkaügyi központokban regisztrált álláskeresők közül választják ki az operátori feladatra alkalmas embereket, majd később, a projekt ütemezéséhez igazodva az Országos Rendőr-főkapitányság felvételiztetés során választja ki azokat, akik részt vehetnek a szakmai képzésen.

Szakszerű felkészítés

Az operátorokat a kéthónapos alapképzésen a rendőr szakközépiskolákban a rendőrség, a katasztrófavédelem és a mentők által közösen összeállított tematika alapján, a témához értő szakértők bevonásával készítik majd fel, tette hozzá konzorciumvezető.

Szerettünk volna olyanokkal is beszélni, akiket a munkaügyi központban alkalmasnak találtak a feladatra, és átestek a képzésen, de mint válaszadónktól megtudtuk, erre jelenleg nincs lehetőség, mert a képzés még nem kezdődött el. Még a képzési anyagok kidolgozása és a szakértő oktatók kiválasztása is folyamatban van.

Lehet-e már konkrétan tudni, mikor veszik át a segélyhívások fogadását az ESR112 központok? – kérdeztük, mert ezen a téren is sok a bizonytalanság: van, aki szerint már idén tavasszal, míg mások a korábbi hírekre hivatkozva a 2014-es esztendő őszét jelölték meg végső határidő gyanánt. Válaszadónk szerint „a hívásfogadó központok éles üzembe helyezésének időpontját nehéz pontosan meghatározni, hiszen, sok tényezőtől függ”.

A kész informatikai rendszert először tesztelik, majd kezdődik a próbaüzem. A szakemberek szerint azonban várhatóan 2013 végére az összes segélyhívást ezeken a központokon keresztül kezelik majd – tette hozzá a konzorcium vezetője.

A munka

A rendszer valós idejű adat- és hangkapcsolatot biztosít majd a készenléti szervek érintett szereplői, irányítók és végrehajtók között, de biztosítani fogja a kor követelményeinek megfelelő segélykérési csatornák (telefon, eCall, SMS, MMS, internet stb.) kezelhetőségét is, tájékoztatta lapunkat válaszadónk. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a központ azonosítja a hívó fél pontos földrajzi helyét, amit térképen is megjelenít, majd az operátorok a leggyorsabban azonosítják a problémát és riasztják az illetékes készenléti szervezet irányító központját. Az irányítók a rendelkezésükre álló erőforrások ismeretében intézkednek majd a mozgó egységek bevetéséről.

ÉM-SZP

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában