Helyi közélet

2012.11.13. 21:45

Miskolci kerékpárút - "Jobb hogy van, mint ha nem lenne"

Miskolc - Elkészült a Tiszai pályaudvar és Diósgyőr között a közel 12 km hosszú kerékpárút az Új Széchenyi Terv Észak-magyarországi Operatív Programja keretein belül. - hangzott el többek között a projektzáró sajtótájékoztatóján kedden a Városházán.

Miskolc - Elkészült a Tiszai pályaudvar és Diósgyőr között a közel 12 km hosszú kerékpárút az Új Széchenyi Terv Észak-magyarországi Operatív Programja keretein belül. - hangzott el többek között a projektzáró sajtótájékoztatóján kedden a Városházán.A beruházás összköltsége meghaladja a 184 millió forintot. A projektet az Európai Unió és a Magyar Állam több mint 156 millió forinttal támogatta. Az átadott kerékpárút mentén 24 helyszínen „P” alakú kerékpártámaszok kerültek kihelyezésre, továbbá 12 db információs tábla segíti a kerékpáros tájékozódást.

- Mindig öröm hírt adni egy beruházás elkészültéről, de ez most különösen nagy öröm. - hangsúlyozta Pfiegler Péter, Miskolc alpolgármestere. - A város a kerékpárút építését 2009-ben nyerte el, azaz látható, hogy ez a projekt politikától mentes és ciklusokon átívelő.

A politikus hozzátette: nem ez a legtökéletesebb kerékpárút a világon, mert Miskolc "völgy városi" jellegéből adódóan több nehézséggel is meg kellett küzdenie a kivitelezőknek.

- Így tudtuk megvalósítani, és hiszem, hogy jobb hogy van, mint ha nem lenne. -mondta. - A jövőben is figyeljük a pályázatokat és ha lehetőségünk lesz, akkor szeretnénk továbbfejleszteni, építeni a kerékpárutat Lillafüredig. Az adottságokhoz képest egyébként a továbbgondolásra érdemes ötleteket, civil észrevételeket megpróbáljuk beépíteni, megvalósítani. A Green Cityhez való csatlakozást is erősíti az átadott kerékpárút.

Az Észak-Magyarország kérdésére, mely szerint a projektben résztvevők közül végig tekert-e valaki a közel 12 km-es úton, Pfiegler Péter úgy felelt, hogy ő maga végig nem, hanem részleteiben ismerkedett bringásként az új úttal. Ugyanakkor Lévai István, Miskolc közlekedési ügyekért felelős munkatársa a Kerékpáros Miskolc Egyesület képviselőivel bejárta a szakaszt.

Vigyázni rá, törődni vele

Tóth Attila, a kivitelező Magyar Aszfalt kft. képviseletében elmondta, hogy tavaly februárban kezdték el a munkálatokat, amellyel idén október közepén végeztek. Ebben az intervallumban is több alkalommal változott a kerékpárút eredeti nyomvonala, amely elmondása szerint összességében egy olyan "interaktív beruházás" volt, amelyben korábban még nem volt részük. Abeli reményeinek is hangot adott a cég képviselője, hogy remélhetőleg a projekttel az elkövetkezendőkben "Miskolc hollandiai városok nyomdokaiba lép".

Kunhalmi Zoltán, a Kerékpáros Miskolc Egyesület elnöke mondandójában úgy fogalmazott, hogy a most átadott kerékpárút építése újdonság volt a városban. Hozzátette: nem kérdés, hogy szükség van a kerékpáros közlekedés fejlesztésére.

- A miskolci nyomvonalon először jelentek meg újszerű, Nyugat-Európában már bevált megoldások. - jelentette ki a szakember. - Például a nyitott kerékpársáv, vagy éppen az egyirányú Andor utcán alkalmazott megoldás, ahol mindkét irányban lehet kerékpározni. Vannak jól sikerült szakaszok, de vannak gyermekbetegségei is az útnak.

Ennek kapcsán egy összegzést készít majd az egyesület a városnak. Kunhalmi Zoltán kiemelte: vigyázni és törődni kell majd az aszfaltcsíkkal, amelynek első nagy próbatétele az előttünk álló tél lesz.

ÉM-JLI

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában