Helyi közélet

2009.02.24. 14:43

Lesz folytatása a zónaszabályozásnak Miskolcon?

<p>Miskolc - Az &#233;jjeli &#243;r&#225;kra m&#225;r<br /> kitiltott&#225;k a kamionokat Miskolcon. Lehet<br /> folytat&#225;s, de a v&#225;ls&#225;g miatt<br /> h&#250;z&#243;dik az &#252;gy.</p>

Az utak szinte már elviselhetetlenné

vált zsúfoltsága miatt

vezették be az úgynevezett

zónaszabályozást egy

éve, lényege, hogy a 12 tonna

össztömeget meghaladó

tehergépkocsikat nem engedik be

éjszaka (azaz este 8 és reggel 6

óra között) egy bizonyos tiltott

zónába. Eredményeként a

kamionok elkerülik a belvárost,

legalábbis éjszaka.

A zónaszabályozást

T. Asztalos Ildikó

önkormányzati képviselő

kezdeményezte, a közútkezelő

cég pedig a miskolci

önkormányzat és a

városgazdák bevonásával

készítette el a forgalmi rend

változásának tervét.

Annak idején a képviselő úgy

nyilatkozott nekünk, hogy még a tavasszal

felmérik a tiltás hatásait.

Mérik a tehergépkocsik

átmenő forgalmának

alakulását, s bíznak benne, mindez

megalapozhatja, hogy ne csak éjszakára,

hanem teljesen kitiltsák az átmenő

forgalmat az érintett részekről.

Elkülönített

pénz

Nemcsak tavaszig telt el az idő, hanem eltelt egy

teljes év. T. Asztalos

Ildikót kérdeztük,

megvolt-e, tervezik-e az említett

felmérést. A képviselő

igennel válaszolt, egy

forgalomszámláló

vizsgálatról lenne szó,

magyarázta. Ám hogy lesz-e rá

pénz, az csak akkor derül ki, ha az

önkormányzat elfogadja az idei

költségvetését.

(Március 5-ei ülésükön

tárgyalják a

képviselők.)

Az előterjesztés szerint két

millió forintot elkülönítenek a

célra, de a válság miatt

takarékoskodni kell, így T.

Asztalos Ildikó most úgy

látja, a felhasználásával

várnak a második félévig.

– A Sajószigeti út mellett

dolgozom, így szoktam figyelni a forgalmat

– mondta. – Látom, hogy mióta

létezik a zónaszabályozás,

egyre kevesebb kamion megy be a belvárosba:

nekik is jobb, ha elkerülik. A József

Attila utcánál viszont torlódik a

forgalom. A megoldás a körgyűrű

megépülése lenne, ami a

közeljövőben nem

valószínű. A képviselő

még elmondta, a 3-as út mellett

élők életminősége

– akiknek panaszai miatt kezdeményezte a

zónaszabályozást

jelentősen javult.

Érdekes viszont, hogy az út mentén

lévő családi házakban ma

már alig laknak, a legtöbb üzlet lett,

vagy más, gazdasági funkciót

kapott. 

Miért tiltakoztak?

A 3-as út mentén Szilágyi

Dezsô, a Csaba vezér, a

Soltész Nagy Kálmán

utcákban élők tiltakoztak

leginkább néhány éve az

átmenő forgalom miatt. Az út

melletti házakban élôk még

az ablakot sem nyithatták ki a szmog miatt,

házaik megrepedtek, aludni, pihenni nem

tudtak.

Egy 2003-as felmérés szerint — az

Ady-hídnál mérték —

óránként 42 kamion haladt arra, ez

percenként négyet jelentett. Az

éjszaka mért zajérték 68,9

decibel volt a megengedett 55 decibel helyett.

kapcsán

  • állunk

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában