2009.02.24. 14:43
Lesz folytatása a zónaszabályozásnak Miskolcon?
<p>Miskolc - Az éjjeli órákra már<br /> kitiltották a kamionokat Miskolcon. Lehet<br /> folytatás, de a válság miatt<br /> húzódik az ügy.</p>
Az utak szinte már elviselhetetlenné
vált zsúfoltsága miatt
vezették be az úgynevezett
zónaszabályozást egy
éve, lényege, hogy a 12 tonna
össztömeget meghaladó
tehergépkocsikat nem engedik be
éjszaka (azaz este 8 és reggel 6
óra között) egy bizonyos tiltott
zónába. Eredményeként a
kamionok elkerülik a belvárost,
legalábbis éjszaka.
A zónaszabályozást
T. Asztalos Ildikó
önkormányzati képviselő
kezdeményezte, a közútkezelő
cég pedig a miskolci
önkormányzat és a
városgazdák bevonásával
készítette el a forgalmi rend
változásának tervét.
Annak idején a képviselő úgy
nyilatkozott nekünk, hogy még a tavasszal
felmérik a tiltás hatásait.
Mérik a tehergépkocsik
átmenő forgalmának
alakulását, s bíznak benne, mindez
megalapozhatja, hogy ne csak éjszakára,
hanem teljesen kitiltsák az átmenő
forgalmat az érintett részekről.
Elkülönített
pénz
Nemcsak tavaszig telt el az idő, hanem eltelt egy
teljes év. T. Asztalos
Ildikót kérdeztük,
megvolt-e, tervezik-e az említett
felmérést. A képviselő
igennel válaszolt, egy
forgalomszámláló
vizsgálatról lenne szó,
magyarázta. Ám hogy lesz-e rá
pénz, az csak akkor derül ki, ha az
önkormányzat elfogadja az idei
költségvetését.
(Március 5-ei ülésükön
tárgyalják a
képviselők.)
Az előterjesztés szerint két
millió forintot elkülönítenek a
célra, de a válság miatt
takarékoskodni kell, így T.
Asztalos Ildikó most úgy
látja, a felhasználásával
várnak a második félévig.
– A Sajószigeti út mellett
dolgozom, így szoktam figyelni a forgalmat
– mondta. – Látom, hogy mióta
létezik a zónaszabályozás,
egyre kevesebb kamion megy be a belvárosba:
nekik is jobb, ha elkerülik. A József
Attila utcánál viszont torlódik a
forgalom. A megoldás a körgyűrű
megépülése lenne, ami a
közeljövőben nem
valószínű. A képviselő
még elmondta, a 3-as út mellett
élők életminősége
– akiknek panaszai miatt kezdeményezte a
zónaszabályozást
jelentősen javult.
Érdekes viszont, hogy az út mentén
lévő családi házakban ma
már alig laknak, a legtöbb üzlet lett,
vagy más, gazdasági funkciót
kapott.
Miért tiltakoztak?
A 3-as út mentén Szilágyi
Dezsô, a Csaba vezér, a
Soltész Nagy Kálmán
utcákban élők tiltakoztak
leginkább néhány éve az
átmenő forgalom miatt. Az út
melletti házakban élôk még
az ablakot sem nyithatták ki a szmog miatt,
házaik megrepedtek, aludni, pihenni nem
tudtak.
Egy 2003-as felmérés szerint — az
Ady-hídnál mérték —
óránként 42 kamion haladt arra, ez
percenként négyet jelentett. Az
éjszaka mért zajérték 68,9
decibel volt a megengedett 55 decibel helyett.
Stop, kamionok!
állunk