Helyi gazdaság

2013.05.24. 13:48

A Magyar Reklámszövetség a részletek ismeretében alakítja ki álláspontját a reklámadóról

Budapest, 2013. május 24., péntek (MTI) - A Magyar Reklámszövetség csak a részletek ismeretében tudja majd kialakítani szakmai álláspontját a kilátásba helyezett reklámadóról - közölte az MTI megkeresésére Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.

Budapest, 2013. május 24., péntek (MTI) - A Magyar Reklámszövetség csak a részletek ismeretében tudja majd kialakítani szakmai álláspontját a kilátásba helyezett reklámadóról - közölte az MTI megkeresésére Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.

A szervezet elnöke írásos válaszában hozzáfűzte: a Magyar Reklámszövetség feltételezi, hogy amennyiben a kormány szándéka a kommunikációs iparágat érintő adó bevezetése lenne, akkor bizonyára egyeztetéseket folytatott volna az érintett szakmai szervezetekkel, így a kommunikációs iparág meghatározó szervezetével, a Magyar Reklámszövetséggel is.

Orbán Viktor miniszterelnök szerdán este Brüsszelben, az európai uniós csúcstalálkozó után tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy készülőben van egy, az adóemelésekre vonatkozó törvény, amely "a tranzakciós adót, a bankadót, az energiaadót és egy új reklámadó bevezetését jelentené". További részleteket a miniszterelnök nem közölt.

A Nemzetgazdasági Minisztérium az MTI kérdésére csütörtökön azt jelezte, hogy a módosítási javaslatok tartalmáról kormánydöntést megelőzően nem áll módjában részletesebb információt adni.

Egy áprilisi szakmai konferencián elhangzottak szerint mintegy 2,9 százalékkal zsugorodott tavaly a hazai reklámköltés, amelynek összege 174 milliárd forint volt a Magyar Reklámszövetség adatai alapján.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!