Helyi gazdaság

2012.07.30. 17:34

A hálózat minősége és az ár is befolyásolja a mobilinternet használókat

Budapest, 2012. július 30., hétfő (MTI) - A mobilinternet-használók többségének a hálózat minősége, a lefedettség, az adatátviteli szolgáltatás díja és az adatátviteli csomag áttekinthetősége a legfontosabb szempont - állapítja meg nemzetközi felmérésében a Ericsson ConsumerLab, amelyről hétfőn tájékoztatta az MTI-t.

Budapest, 2012. július 30., hétfő (MTI) - A mobilinternet-használók többségének a hálózat minősége, a lefedettség, az adatátviteli szolgáltatás díja és az adatátviteli csomag áttekinthetősége a legfontosabb szempont - állapítja meg nemzetközi felmérésében a Ericsson ConsumerLab, amelyről hétfőn tájékoztatta az MTI-t.

Az Ericsson piackutató részlege 15 éve vizsgálja a fogyasztók infokommunikációs termékekkel kapcsolatos magatartását. A mostani vizsgálatban összesen 2.300 amerikai, brit, indonéz és brazil mobilinternet-használóval készítettek interjút.

A szolgáltatók két legfontosabb célja, hogy új előfizetőket toborozzon, a meglévőket pedig a szolgáltatások gyakoribb használatra buzdítsa. A felmérés ezeket a szempontokat vizsgálva kereste a választ, amikor az előfizetők mobilhasználati szokásairól érdeklődött.

A megkérdezettek 40-45 százaléka azt mondta, hogy többet használná a mobiltelefonját, ha nagyobb internetes sebesség állna rendelkezésére. Ugyanakkor 30-45 százalék úgy nyilatkozott, hogy az adatátvitel alacsonyabb ára kulcsfontosságú lenne a gyakori használathoz, közel ugyanennyien a mobil telefonok hosszabb akkumulátoros üzemidejét emelték ki.

A válaszadók több mint egyharmada szerint a jobb hálózati lefedettség is befolyásolja azt, hogy milyen gyakran böngésznek a neten. Sok fogyasztó csalódottságát fejezte ki, hogy olyan csomagot kénytelen választani, amelyet nem használ ki teljes egészében.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!