Fejlesztés

2021.03.12. 18:30

„Kihívható” a diák felelni

A digitális oktatásra való átállás jó alapot adott az ötlethez Gere Mártonnak és csapatának.

Apagyi Beáta

Fotó: ÉM

– Alkossunk, hozzunk létre valami újat, ami hasznos lehet a társadalom számára is. Ne csak alkalmazottként álljuk meg a helyünket az életben – kezdte Márton, a Klingz digitális platform egyik megalkotója.

A fiatalember gépészmérnöki végzettséggel és okleveles közgazdász diplomával rendelkezik. Úgy fogalmaz: jártas a vállalkozások világában.

Hiánypótló és saját

Megtudjuk, hogy a platform ötlete tavaly, a koronavírus-járvány első hullámát követően született meg Márton és csapata fejében. Úgy tapasztalták, hogy a digitális térben végzett tevékenységek száma dinamikusan nő, ezért szerettek volna egy hiánypótló platformot létrehozni, amely funkcióinak köszönhetően maximálisan ki tudja elégíteni a digitális oktatásban felmerülő igényeket. Elindult a folyamat: véleményeket gyűjtöttünk oktatóktól, tanár ismerősöktől. Az eredmény pedig a saját online edukációs felület.

Menthető és visszahívható

– Elsődleges célunk az volt, hogy a fizikai tanterem lehetőségei a virtuális térben is elérhetővé váljanak. Például a táblahasználat, ahova a tanár felír, rajzol, magyaráz a diákoknak. Ez a mi platformunkon is lehetséges. Az interaktív táblát a tanár szerkeszti, tartalmát a diákok a saját képernyőjükön is látják – magyarázta a fiatalember. – A szerkesztés joga átruházható a tanulóra, úgymond virtuálisan a táblához hívható. A tanuló saját maga végezzen el egy felírt feladatot, így tudja ellenőrizni, hogy valóban megértette-e a tananyagot.

A „feltalálók” úgy tervezik: szeretnénk, ha a tábla tartalma a jövőben lementhető, visszahívható lenne, így aki lemarad is könnyen pótolhatja a hiányzó részeket. A cél az, hogy ne érje hátrány a tanulót az online tanulás során.

Előny az is, hogy a jelentkezés gombbal a diákok jelezhetik, ha kérdést szeretnének feltenni, így elkerülhető a gyakran zavaró bekiabálás, de erre a közös csevegő felületet is használhatják, hiszen azt a virtuális teremben lévők közül mindenki látja.

– Nyelviskoláktól kaptuk a visszajelzést, hogy mivel gyakran dolgoznak tanulóik csoportmunkában, ezért annak a kezelhetőségére is nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk. A tanácsot megfogadva a jövőben elkészül az erre irányuló fejlesztés. Az oktató a különböző csoportokat egyszerre láthatja, hallhatja majd így követhetővé válik, kik hogyan haladnak a kiadott feladatokkal – sorolta a társalapító. A platformot egyébként egy böngésző segítségével bárki elérheti, a tanároknak csupán csak egy regisztrációra van szükségük. Ezt követően elküldhetik a diákoknak az úgynevezett meghívó linket, amelyre rákattintva a tanuló a tanár engedélyével beléphet a felületre. Így kiküszöbölhető, hogy illetéktelenek legyenek az „osztályteremben”.

Praktikumok

– A csapattal mi is ezt a felületet használjuk kapcsolattartásra, bár mindhárman tiszaújvárosiak vagyunk, a fejlesztőnk Svájcban él, míg a designerünk Debrecenben, én pedig Budapest és Tiszaújváros között ingázom. Célunk, hogy a program minden felhasználóját maximálisan kiszolgálja, ezért fejlesztjük folyamatosan az eszközkészletet. Becsléseink alapján nyár végére 90 százalékos befejezettségre számíthatunk – emelte ki Gere Márton.

Az Észak-Magyarország megtudta, hogy a Klingz szónak nincs különösebb jelentése. – Szoktak találgatni, sokan a csengő bongására asszociálnak, viszont a megoldás még ennél is egyszerűbb. Olyan nevet akartunk, ami rövid, könnyen megjegyezhető, elérhető. Bár hosszú ideig gondolkodtunk, végül megszületett a legjobbnak vélt megoldás – mondta végezetül a fiatalember.

(A borítóképen: Gere Márton: Nyár végére 90 százalékos befejezettségre számíthatunk a digitális platform fejlesztésében)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában