Friss hírek

2009.04.16. 11:58

GfK: a válság óta csakem 4 százalékkal csökkent a napi cikkek forgalma

<p>A gazdasági válság kirobbanása miatt 2008 utolsó negyedévében 3,7 százalékkal csökkent itthon a napi fogyasztási cikkek forgalma. A recesszió hírére a magyar háztartások nem az olcsóbb termékeket vásárolták, hanem inkább kevesebbet vettek a napi cikkekből - derül ki a GfK Hungária felméréséből. 2009 első két hónapjában ezek értékbeli forgalma csaknem 2 százalékkal csökkent tavaly január-februárhoz képest, körülbelül 5 százalékos élelmiszerinfláció mellett.</p>

Bár a kereskedelmi márkás termékek aránya továbbra sem éri el a nyugat-európai országokban tapasztalt egyharmados forgalmi részesedést Magyarországon, évről évre többet vesznek belőle a hazai háztartások. 2007-ben 24, 2008-ban már 26 százalék volt az arányuk - közölte a GfK.

A kereskedelmi csatornák közül a legnagyobb növekedést a szupermarketek érték el tavaly, 15-ről 17 százalékra nőtt a piacrészük. Egy jórészt a vásárlások gyakoribbá válásának köszönhető, a GfK szerint. A cash&carry áruházak az egyik áruházlánc megszűnésével veszítettek piacrészükből, 2008-ban 3 százalék alatt voltak. A korábban rohamosan terjeszkedő hipermarketek előretörése megállt, és a diszkont áruházak részesedése sem változott 2007-hez képest. A kisboltok aránya azonban továbbra is évi 1-2 százalékkal csökken - derül ki az elemzésből.

Ami a vásárlási szokásokat illeti, az előző évekhez hasonlóan továbbra is pénteken és szombaton bonyolítják a forgalom 40 százalékát; ezen belül az esetek 60 százalékában a dél előtti órákra esik a vásárlás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!