Sport

2012.09.14. 10:38

Kiss Pál Tamás: "Ennek a fele sem tréfa!"

Csütörtökön már a Hungaroringen, a BVM Target Racing csapattal közösen készült a hétvégi – ingyenes látogatható –World Series by Renault versenyre Kiss Pál Tamás, és noha még egy métert sem tett meg az 520 lóerős autóval, de a hanghatás, a technikai finomságok, a csapattagok hozzáállása és az egész sorozatot körülvevő profi közeg már az első napon magával ragadta őt.

Csütörtökön már a Hungaroringen, a BVM Target Racing csapattal közösen készült a hétvégi – ingyenes látogatható –World Series by Renault versenyre Kiss Pál Tamás, és noha még egy métert sem tett meg az 520 lóerős autóval, de a hanghatás, a technikai finomságok, a csapattagok hozzáállása és az egész sorozatot körülvevő profi közeg már az első napon magával ragadta őt.

"Ez egy teljesen más világ azért, mint a GP3, egész nap csak kapkodtam a fejemet és szívtam magamba a sok-sok tudást, hiszen tényleg elképesztő információmennyiséget kellett feldolgoznom igen rövid idő alatt. A csapat nagyon barátságos és segítőkész volt, mindent részletesen elmagyaráztak többször is, és már most azt mondom, hogy öröm velük együtt dolgozni, noha a hétvége érdemi része még csak ezután következik" – újságolt a fülig érő szájjal Tamás.

"Már beindítani is teljesen máshogy kell az autót, mint a GP3-asat, a hanghatás, ami utána következik, pedig egyszerűen összehasonlíthatatlan. Még most is kiráz a hideg, ha belegondolok, elképesztő milyen erő lakozik ebben az autóban, úgyhogy alig várom, hogy végre a pályán is kipróbálhassam. Találkoztam a depóban Aaro Vainióval is, aki szintén a GP3-ból érkezett ide, és hát ő is el volt hűlve rendesen a látottaktól, úgyhogy meg is állapítottuk, hogy ennek már bizony a fele sem tréfa, alaposan fel kell kötnünk azt a bizonyos alsóneműt!" – mosolygott a 21 éves pilóta.

"Minden szempontból hatalmas kihívás lesz vezetni ezt az autót, fizikailag is sokkal megterhelőbb lesz, mint bármi, amit eddig vezettem, és technikailag is rengeteg mindenre oda kell figyelni. Még DRS (állítható hátsó szárny) is van az autón, ami ugyan máshogy működik, mint az F1-es autóknál, de a célja és a hatása ugyanaz: az egyenesekben még nagyobb sebességet tudunk elérni a segítségével. Ezt a teszteken és a két időmérőn szabadon használhatjuk majd, a futamokon viszont összesen 400-400 másodpercig vehetjük majd igénybe, viszont úgy osztjuk be, ahogy akarjuk. Ez is abszolút újdonság lesz számomra, úgyhogy már alig várom, hogy ennek a rendszernek a helyes működtetését is elsajátítsam" – folytatta Tamás.

"Pénteken összesen két és fél órát tesztelünk majd, ami szintén szokatlan lesz számomra, hiszen a GP3-ban ahhoz szoktam, hogy reggel összesen 45 percet poroszkálunk, aztán máris jön az időmérő. A futamon is 29-30 kört kell majd egyhuzamban teljesítenünk, ami fizikailag elég komoly kihívásnak ígérkezik, pláne egy ilyen autóban, de a személyi trénerem, Matics Zsolt (Fit4Race) is egész hétvégén itt lesz velem, és segíteni fogja a munkámat. Brutális meló lesz, az biztos , de szeretem a kihívásokat, és úgy gondolom, hogy ha rákapok az ízére, akkor nem lesz itt gond" – állt magabiztosan, ám kellő alázattal az új kihívás elé a miskolci pilóta.

"Péntek reggel óvatosan kell kezdenünk, mert ezek az autók már nem játékszerek, úgyhogy szépen fokozatosan kell majd felvennünk a tempót. Úgy gondolom, hogy Vainio egy jó viszonyítási pont lesz számomra, hiszen ő is most vezet majd életében először ilyen autót, neki is most kell mindent megtanulnia, úgyhogy érdekes lesz megfigyelni, hogy egymáshoz képest hogyan boldogulunk. Reggel ráadásul valószínűleg még vizes lesz a pálya az esőzések miatt, de ez engem különösebben nem zavarna, hiszen szeretek esőben menni. Szombatra és vasárnapra egyébként már végig jó időt mondanak, úgyhogy ez ne tartson vissza senkit, jöjjenek ki minél többen szurkolni a helyszínre. Minden buzdítás jól jön, és úgy gondolom, hogy nézni is hatalmas élmény lesz ezeket a versenyeket. Teljesen be vagyok indulva, alig várom az első köröket az autóban, és nagyon tetszik az egész körítés is. Ez azért egy teljesen más közeg, mint amit idén a GP3-ban megszoktam" – tette hozzá végül Tamás.

Kiss Pál Tamás a következő támogatóknak külön köszönetet kíván mondani, amiért lehetővé tették számára a hungaroringi WSR-futamon való indulást: TOTAL Hungária, Kockás túrórúd, Renault Hungária.

- Borbás Bálint - P1race.com - 

 A hétvége programja a WSR 3.5 mezőnye számára:

Péntek

10:40 – 11:55: 1. teszt

15:55 – 17:10: 2. teszt

Szombat

08:30 – 09:00: 1. időmérő edzés

12:04 – 12:51: 1. futam (44 perc + 1 kör)

Vasárnap

9:35 – 10:05: 2. időmérő edzés

13:04 – 13:51: 2. futam (44 perc + 1 kör)

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!