Sport

2012.06.29. 19:44

Talmácsi 10. az első időmérőn Aragonban

Jó döntés volt Talmácsi Gábor és csapata részéről, hogy a múlt hétvégét teszteléssel töltötték, hiszen kellő alappal tudtak nekivágnak az aragoni versenynek.

Jó döntés volt Talmácsi Gábor és csapata részéről, hogy a múlt hétvégét teszteléssel töltötték, hiszen kellő alappal tudtak nekivágnak az aragoni versenynek.A délelőtti szabadedzésen Talma a mugelloi beállításokkal kezdett, majd folyamatosan finomítottak rajta a spanyol pálya karakterisztikájához igazodva. A részidők alapján elért leggyorsabb körének végén Gábor lesodródott az ideális ívről és kiment a pályáról, és bár javítani nem tudott, arra viszont tökéletes volt ez a kör, hogy érezze, jó az irány, amerre elindultak a csapatával és van még benne is, és a motorjában is tartalék.

Délutánra a hőmérő higanyszála tovább kúszott felfelé, ami nemcsak a versenyzők állóképességét tette próbára, hanem bizony a motorokat is komolyan igénybevette. A kvalifikációt Talmácsi 2 boxkiállással, 3 etapban teljesítette és a leggyorsabb körét az edzés legvégén érte el, javítva ezzel délelőtti legjobbján. Gábor elmondta, hogy a nagy meleg miatt végig csúszik a motor alatta és emiatt folyamatosan a határon kell motorozni, ráadásul ezeknek a supersport motoroknak kevésbé jó a tapadásuk a Moto2-es gépekkel szemben.

Holnap két újabb tréning - egy szabadedzés és egy időmérő - vár a Supersport kategória mezőnyére, majd vasárnap 13:30 órakor kezdődik a verseny, melyet az Eurosport élőben közvetít.

Talmácsi Gábor értékelése:

Jól érezem magam Aragonban, ahol gyorsan előjöttek a régi érzések, emlékek. Ezen a pályán jó eredményt értem el a Moto2-es évben a teszteken és a versenyen egyaránt. A pálya gyors és változatos. Az első szabadedzésen a 12. legjobb köridőt sikerült teljesítenem. Az edzés végén az egyik gyors körömben későn vettem féktávot a 13-as kanyarban és kimentem a pályáról. Nem történt semmi gond csak elhagytam az aszfaltot, ezért a kör nem sikerült 100%-osra. A kuplung beállításunk nagyon kemény volt, és a későn vett féktáv miatt a hátsó kerék blokkolt, így nem sikerült tartani az ideális ívet. Az időmérőre állítottunk a kuplungon, hogy jobban csússzon és ne legyen olyan nagy a motorfék, ennek köszönhetően pedig sokkal jobban éreztem a motort. A nagy meleg miatt nehéz volt gyors köröket motorozni délután, de sikerült javítanom a szabadedzéshez képest és 10. lettem. A kipörgésgátló még nem működik jól. A kigyorsításokba többször beleszabályoz, a rövid kanyarokban sokat kontrollál, a gyorsakban pedig keveset. Holnapra állítunk rajta, és a motor áttételén is változtatunk. Úgy érzem jó irányba haladunk, kezd egyre jobban összeérni erre a pályára a motorbeállítás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!