hirdetés

2021.06.18. 08:50

Berobbant az e-kereskedelem Borsod-Abaúj-Zemplén megyében – az itt élők fele kéthetente vesz valamit a neten

Az e-kereskedelem végérvényesen a mindennapjaink része lett, szinte nincs olyan élethelyzet, amiben ne rendeltünk volna a netről: az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online ágyában fekve vagy tévénézés közben, 23 százalékuk tömegközlekedés, 3 százalékuk pedig vezetés közben is vásárolt már az internetről.

PR cikk

Forrás: Brooke Cagle/Unsplash

A Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riportból az is kiderül, hogy országos szinten a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, több mint felük rendel heti rendszerességgel a netről, de a koronavírus ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webshopperek aránya (39%).

Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a férfiak közül valamivel többen rendelnek online, mint a nők (55-45%), a 20-29 évesek a legaktívabbak (30%-uk rendeszeres e-vásárló), őket követi a 30-39 éves korosztály (28%). Megyei szinten az e-vásárlás területén aktív emberek száma valamivel az országos átlag (83%) felett van, 84 százalékuk vásárol a világhálón havonta legalább egyszer.

Érdekesség, hogy több olyan terméktípus van, amit kifejezetten a koronavírus alatt kezdtünk el online vásárolni. Ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a ruházati, cipő, a háztartási tisztító és mosószerek, valamint az élelmiszer vásárlása ugrott meg a legjobban a pandémia hatására. A lakberendezési, kerti eszközök viszont egyértelműen a járvány vesztesei, ezekről nyilatkozták a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt.

Annyira szerves része lett az online shoppingolás az életünknek, hogy szinte nincs olyan helyzet, ahol nem rendeltünk a netről. Borsod-Abaúj-Zemplén megyében ágyban fekve (56%) és TV nézés közben (55%) rendeltek már a legtöbben, míg munkahelyen munkaidőben az itt élők 42 százaléka intézte már digitális beszerzését.

A magyarok kifejezetten nyitottak az innovációra – főleg akkor, ha az kényelmes: 10-ből 6-an használták ujjlenyomatukat jóváhagyásra. Az első ránézésre transzparens, megbízható fizetési rendszereknek szerepének fontosságát jól mutatja, hogy 10-ből 9 magyar hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de a fizetés előtt végül mégis elállt a tranzakciótól.

Már önmagában az, hogy van lehetőség kártyás fizetésre, bizalmat sugároz: 40 százalékra nőtt azok száma, akik szerint ez az opció önmagában erősíti egy webshop megbízhatóságát. Ebben nagy valószínűséggel komoly szerepet játszik a chargeback funkció, hiszen ellentétben az utánvétellel vagy átutalással a Mastercard kártyabirtokosok visszakapják pénzüket, ha visszaélés áldozataivá váltak, vagy nem azt a terméket kapták, amit szerettek volna.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában