Nagyvilág

2013.06.02. 17:26

Öltözködési és sminkelési tanácsokkal látja el az irodai dolgozókat a japán kormány

Tokió, 2013. június 2., vasárnap (MTI) - Öltözködési, higiéniai és sminkelési tanácsokkal látja el a nyári hőségre az irodai dolgozókat a japán kormány a hétvégén indult kampány keretein belül, amelyre azért van szükség, mert a 2011-es fukusimai atomerőmű-baleset hatásai miatt a következő hónapokban is takarékon működnek majd a légkondicionálók a szigetországban.

Tokió, 2013. június 2., vasárnap (MTI) - Öltözködési, higiéniai és sminkelési tanácsokkal látja el a nyári hőségre az irodai dolgozókat a japán kormány a hétvégén indult kampány keretein belül, amelyre azért van szükség, mert a 2011-es fukusimai atomerőmű-baleset hatásai miatt a következő hónapokban is takarékon működnek majd a légkondicionálók a szigetországban.

A Super Cool Biz elnevezésű kampányban a környezetvédelmi minisztérium arra ösztönzi a hagyományosan fekete öltönyt viselő irodai dolgozókat, hogy az energiatakarékosság miatt könnyebb, lazább és egyben stílusosabb ruházatra váltsanak a nyári hónapokra.

Az angol cool szó kettős jelentésére (hűvös, illetve menő) rájátszó, stylistok és szakértők által kidolgozott program ideje alatt engedélyezik többek között a pólóingek és az Okinaváról származó, a hawaiihoz hasonló nyári ingek, valamint farmer, sportcipő és szandál irodai viselését, a nők számára egyes japán üzletláncok pedig szellős és stílusos blúzokból és ruhákból álló, élénk színű összeállításokat kínálnak a hőségre.

A hölgyek számára a kormány emellett hőálló sminket ajánl, különböző tisztálkodási, higiéniai és ruhatisztítási tippekkel járul hozzá a nyár irodai légkör elviselhetővé tételéhez, sőt, külön "hűsítő ételeket" is felsorol.

A programra azért van szükség, mert Japánban az idén nyáron is 28 fokra állítják a légkondicionálókat az irodákban, hogy takarékoskodjanak az árammal. A kabinet korábban 15 százalékos energia-megtakarítási célt tűzött ki idén nyárra, mivel a fukusimai atomerőmű 2011-es balesete óta a szigetország 50 reaktora közül csupán kettő üzemel, ezért a csúcsidőszakban akadozhat az ellátás. Az atomenergia korábban az ország áramellátásának csaknem egyharmadáért felelt.

A "Cool Biz" kampány ugyanakkor már jóval az atomkatasztrófa előtt, 2005-ben indult, akkor még a globális felmelegedés elleni küzdelem részeként. Az első években csupán a japán cégek harmada vett részt a kezdeményezésben, mára azonban a kabinet adatai szerint majdnem kétharmaduk lazít a dress code-on a nyári időszakra.

Egyesek szerint a program az energiatakarékosságnál is mélyebb célt szolgál a hagyományosan konzervatív irodai és öltözködési kultúrájú Japánban. "Ez nemcsak a nyár túléléséről szól, hanem a japánok életvitelének megváltoztatását illetően is fordulópont" - közölte Maccumoto Rjú korábbi környezetvédelmi miniszter.

Mások azonban arra is felhívták a figyelmet, hogy a politikusok nem járnak jó példával e téren: miközben a kormány az öltözködési szokások lazításáért kampányol, addig a parlament eheti ülésein a honatyák egytől egyig hagyományos, sötét öltönyökben vettek részt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!