Nagyvilág

2012.11.06. 08:55

Lengyelország - Elbocsátották a szmolenszki katasztrófáról feltűnő értesülést közlő újságírót

Varsó/Budapest, 2012. november 5., hétfő (MTI) - Egy lengyel internetes újság értesülése szerint elbocsátották a Rzeczpospolita című napilapnak azt a munkatársát, aki egy hete nagy feltűnést keltett a Trotil a Tu-154-es roncsain című cikkével.

Varsó/Budapest, 2012. november 5., hétfő (MTI) - Egy lengyel internetes újság értesülése szerint elbocsátották a Rzeczpospolita című napilapnak azt a munkatársát, aki egy hete nagy feltűnést keltett a Trotil a Tu-154-es roncsain című cikkével.

A niezalezna.pl internetes újság hétfői értesülését a napilap eddig nem kommentálta.

Az érintett újságíró, Cezary Gmyz az internetes újságnak úgy nyilatkozott, hogy a botrány után ő még a múlt héten benyújtotta lemondását, de azt akkor nem fogadták el. Hétfőn azonban fegyelmi úton elbocsátották.

A Rzeczpospolita internetes oldalán korábban azt írta, hogy a botrányból le kell vonni a személyi konzekvenciákat.

A konzervatív lap múlt keddi cikkében azt állította, hogy a lengyel vizsgálók a Szmolenszk mellett 2010. április 10-én lezuhant kormánygép roncsain robbanószereket, trotilt és nitroglicerint találtak. A katasztrófában életét vesztette Lech Kaczynski államfő a gépen utazó többi 95 emberrel együtt. A lengyel katonai ügyészség még aznap cáfolta a cikk állításait.

A publikáció okozta botrány miatt benyújtotta lemondását Tomasz Wróblewski főszerkesztő is, de ügyében a felügyelőbizottság még nem hozott döntést. A főszerkesztő egyelőre szabadságon van, feladatait átmenetileg helyettese, Andrzej Talaga vette át.

- MTI - 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!