Nagyvilág

2012.11.15. 16:32

Költekezőbbek vagyunk, ha agyonhasznált a pénzünk

London, 2012. november 15., csütörtök (MTI) - Mindenki az agyonhasznált, mocskos pénztől szabadul elsőként, és hajlamosabb a költekezésre akkor, ha megviselt bankjegyei vannak, mint amikor makulátlanok - állítják kanadai kutatók.

London, 2012. november 15., csütörtök (MTI) - Mindenki az agyonhasznált, mocskos pénztől szabadul elsőként, és hajlamosabb a költekezésre akkor, ha megviselt bankjegyei vannak, mint amikor makulátlanok - állítják kanadai kutatók.

Fabrizio Di Muro, a Winnipegi Egyetem és Theodore Noseworthy, az ontariói Guelphi Egyetem professzorai szerint a koszos bankjegyektől undorodnak az emberek, a ropogós, frissen nyomottak viszont büszkeséggel töltik el őket.

A pénz fizikai külcsíne változtathat a költekezési magatartáson. Több kísérleti alannyal végeztetett vásárlás is azt mutatta, hogy hajlamos többet költeni az, akinek piszkos pénzt adtak, mint az, akinek ropogós bankókat. A próbavásárlások végén a vevők inkább fizettek nagyobb címletű, de elrongyolódott bankjeggyel, mintsem kisebb címletű újjal. A helyzet azonban megváltozott, amikor az alanyok úgy vélték, hogy figyelik őket: olyankor inkább a tiszta bankóikat vették elő.

A kutatók mindebből azt vonták le, hogy az agyonhasznált bankókat ugyanannyira szégyelljük, mint amennyire büszkék vagyunk a ropogósakra, és ha valaki a bankban készpénzként friss bankjegyeket kér, akkor a pénztáros az óhajnak eleget téve akaratlanul is gyengíti a piaci keresletet - közölte a The Daily Telegraph című brit lap.

- MTI -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!