Nagyvilág

2012.01.14. 15:55

"Orbán Európa kalóza" - Ezt írja a külföldi sajtó Magyarországról

Berlin, Bécs, Pozsony, Brüsszel, London, 2012. január 14., szombat (MTI) - A külföldi lapok mai számukban is beszámoltak az aktuális magyar politikai helyzetről,  a plágiumvádról, Orbán Viktorról, akinek módszerei, egy brüsszeli lap megfogalmazása szerint, "üvöltést váltanak ki Európában".

Berlin, Bécs, Pozsony, Brüsszel, London, 2012. január 14., szombat (MTI) - A külföldi lapok mai számukban is beszámoltak az aktuális magyar politikai helyzetről,  a plágiumvádról, Orbán Viktorról, akinek módszerei, egy brüsszeli lap megfogalmazása szerint, "üvöltést váltanak ki Európában".

A Der Tagesspiegel című német liberális lap Magyarország kevéssel az államcsőd előtt címmel közölt összeállítást szombaton. A szerző, Paul Flückinger megjegyezte: elemzők szerint már január végére beállhat a csődhelyzet, és a fizetésképtelenség veszélye "kanosszajárásra kényszerítette" a budapesti kormányzatot.

A Berliner Zeitung című baloldali lap Budapesti felkelés címmel közölt riportot ellenzéki szerveződésekről. Frank Herold, a lap Magyarországgal rendszeresen foglalkozó munkatársa szerint Orbán Viktor az utóbbi másfél évben "tett egyet-mást, hogy a fiatal demokráciát felváltsák az autoriter struktúrák". Budapesten egyre nő a harag a miniszterelnök politikája iránt, "az ellenzék azonban még nem egészen tudja maga sem, hogy valójában mit is akar elérni" – vélekedik.

Erhard Busek volt osztrák alkancellár vendégkommentárjára reagált a bécsi magyar nagykövet a Die Presse című konzervatív osztrák lapban.

Szalay-Bobrovniczky Vince nagykövet olvasói levelében emlékeztetett arra, hogy Magyarország Ausztria oldalán állt 2000-ben az uniós "szankciók" idején.

Arra reagálva, hogy Busek kevesellte az EU fellépését Magyarországgal szemben, a nagykövet azt írta: "tényeket kell letenni az asztalra, a politikai vélemények nem elegendőek". A magyar demokrácia helyzetét érintő bírálatokra utalva úgy fogalmazott, Busek "csak széles körben elterjedt ostobaságot ismétel". "Ismételten állítom: az igazságszolgáltatás és a jegybank független Magyarországon, a demokrácia és a sajtószabadság működik" - írta.

A Der Standard című liberális osztrák napilap Fellegi Tamás és Christine Lagarde tárgyalásairól közölt tudósítást. Lagarde a megbeszéléseken világossá tette, hogy a tárgyalások kezdete előtt kézzelfogható lépéseket akar látni. Az eljárás szokatlan, és az IMF és Magyarország közötti rossz viszonnyal magyarázható - írta a lap.

 

A Sme című szlovák liberális napilap szerint Orbán Viktor kormánya alatt a magyar történészek megpróbálják átírni a magyar történelmet.

"A mai politikai garnitúra Magyarországon átgondoltan és nemesebb célokhoz (például az akut gazdasági problémák megoldásához) illő igyekezettel foglalkozik a nemzeti múlt sajátos felépítésével" - írja Roman Holec történelemtanár.

Orbán Viktorról közölt egész oldalas portrét szombati számában a Le Soir című, baloldali liberális irányultságú brüsszeli lap. Az írás címe Európa kalózának, kalandorának ("le forban de l Europe") minősítette a magyar kormányfőt.

A szerző - Pascal Martin - szerint Orbán Viktor, miután Magyarországon megragadta a hatalmat, hozzálátott ahhoz, hogy huszáros eszközökkel megerősítse azt. Módszerei "üvöltést váltanak ki Európában" - írta.

A The Times című vezető brit konzervatív napilap tudósítója, Adam LeBor szombati írása szerint Schmitt Pál köztársasági elnök plágiumügye emlékeztet Karl Theodor zu Guttenberg volt német védelmi miniszter botrányára.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!