Sport

2015.04.24. 10:41

21. Steelvent Miskolc Rally - ifj. Tóth, Szőke: Versenyen innen, teszten túl

Miskolc - Ha felkészülsz, megnyugszol. Ha nyugodt vagy, nem érnek meglepetések. Pontosabban a raliban, ami az improvizációról szól, még így is történhet váratlan fordulat – de talán kevesebb. Ennek szellemében készült fel a hétvégi, 21. Steelvent Miskolc Rallyra a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János és navigátora, Szőke Tamás – a páros szerdán a tervezett harminc helyett körülbelül hetven kilométert tett meg a Peugeot 208 T16 R5-tel.

Miskolc - Ha felkészülsz, megnyugszol. Ha nyugodt vagy, nem érnek meglepetések. Pontosabban a raliban, ami az improvizációról szól, még így is történhet váratlan fordulat – de talán kevesebb. Ennek szellemében készült fel a hétvégi, 21. Steelvent Miskolc Rallyra a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János és navigátora, Szőke Tamás – a páros szerdán a tervezett harminc helyett körülbelül hetven kilométert tett meg a Peugeot 208 T16 R5-tel.

„Az egri idénynyitó után láttuk, hogy a differenciálmű és a futómű beállításán változtatni kell ahhoz, hogy még komfortosabban érezzük magunkat az autóban. Ezek a változtatások az elmúlt időszakban elkészültek, és most ki is próbáltuk őket” – mondta ifjabb Tóth János, majd még hozzátette, egészen más most a Peugeot, mint Egerben volt. A harmadik, negyedik sebességi fokozatú kanyarokba már teljes gázon be tud fordulni – ami néhány hete még nehezebben ment.

„A kormány érzékenységét még tanulnom kell, mert egyelőre eléggé szokatlan számomra, hogy az autó a legapróbb kormánymozdulatra is hirtelen reagál. Erre is próbáltam ráérezni a teszt folyamán, amely azért lett hosszabb a tervezettnél, mert ki akartuk próbálni a lehető legtöbb beállítási variációt” – árulta el „Janika”, majd amikor az országos bajnokság második, miskolci viadalára terelődött a szó, elmondta, a négy gyorsasági szakasz egyike sem ismeretlen számára, mindegyiken versenyzett már, s változatos pályák, amelyeken a gyors és lassú részek váltogatják egymást. „A raliban az a legjobb, hogy az improvizációról szól az egész, s a technikás pályákra ez fokozottan igaz, azok jelentik az igazi feladatot, én ezért szeretem őket. A zempléni pályák nagyon jók, kíváncsi vagyok, mire leszünk képesek rajtuk” – mondta ifjabb Tóth.

Az ORB idei második futama pénteken 18 órakor a prológgal kezdődik, az igazi küzdelem pedig szombaton zajlik majd. A verseny össztávja 512.5 km, amelyből 132.5 km a gyorsasági szakaszok hossza.

ÉM-ME

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!