Magyarország

2017.06.27. 22:16

Magyar Posta: változtak a csekkbefizetés szabályai

Budapest/Debrecen/Miskolc/Nyíregyháza - Egy június 26-án hatályba lépett Európai Uniós rendelet alapján egyes csekkek használatához személyi igazolványt és lakcímkártyát kell felmutatni - közölte a Magyar Posta kedden az MTI-vel.

Budapest/Debrecen/Miskolc/Nyíregyháza - Egy június 26-án hatályba lépett Európai Uniós rendelet alapján egyes csekkek használatához személyi igazolványt és lakcímkártyát kell felmutatni - közölte a Magyar Posta kedden az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint továbbra sincs adatrögzítési kötelezettség az M (mentes) jelzésű csekkeknél, ezek többnyire adó, pénzbírság, illetékek befizetésére használt hatósági csekkek.

Az FM (feltételesen mentes) jelzésű csekkeknél - ilyenek a közüzemi fehércsekkek és a sárgacsekkek - 300 000 forint felett szükséges a személyazonosítás.

Ha a csekken egyik jelzés sem szerepel, akkor összeghatártól függetlenül szükséges a személyazonosság ellenőrzése, ilyen esetben személyi igazolványt és lakcímkártyát kell felmutatni.

A Magyar Posta a változást a cég honlapján, illetve a postákon hirdetményben tette közzé.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!