Rally

2025.05.09. 11:00

Nagy gumicsata várható Veszprémben

A korábbi ERC-futamgyőztes ismét szeretne az élmezőnyben autózni a Rally Hungary-n. Turán Frigyes és Zsiros Gábor is rajthoz áll.

Nagy gumicsata várható Veszprémben

Fotó: Marosréti Ervin

Az előttünk álló hétvégén újra hazánkba érkezik a rally Európa-bajnokság mezőnye, akik ismét a murvás Veszprém környéki pályákon csapnak össze egymással.  A versenyen rajthoz áll Turán Frigyes is, aki 2019-ben – egyedüli magyarként - már nyert itthon ERC-futamot. A népszerű pilóta és navigátora, Zsiros Gábor a magyar bajnoki pontverseny éléről érkeznek Veszprémbe az új Skoda Fabia RS versenyautóval.
A Rally Hungary régóta a magyar autósport egyik legfontosabb eseménye, és idén is impozáns mezőny érkezik a Veszprém környéki gyorsaságikra: összesen 67 páros nevezett, köztük 30-an az ERC1 kategóriában. A háromnapos verseny murvás szakaszain a leggyorsabb magyarok és Európa élmenői is összemérik tudásukat.

Turán Frigyes
A Diósgyőr Rally megnyerése után Turán Frigyesék Veszprémben bizonyíthatnak Fotó: Marosréti Ervin

Turán Frigyes: Egyszer már sikerült

– Minden évben jó érzés visszatérni ebbe a sorozatba, ahol már 2019-ben felértünk a csúcsra. A veszprémi murvás szakaszokat mindig is szerettük, és reméljük, most is jó formában versenyzünk majd – fogalmazott a futamot megelőzően Turán Frigyes. – Az új Skoda Fabia RS-sel már Diósgyőrben is jól szerepeltünk, és szeretnénk most is gyorsan, látványosan autózni, hogy ezzel is megköszönjük a szurkolók biztatását. A hazai pályaismeret talán nekünk kedvezhet, de a nemzetközi mezőny is nagyon erős, így minden apró részlet számít majd.
A diósgyőri szezonnyitón győztesként zárt verseny kiemelte: pozitívan indul számukra a Rally Hungary, hiszen a szervezők és az FIA részéről is megtisztelő figyelem övezi őket.

Helyi hősök

– Megkaptuk a „local hero” címet, mivel nyertünk már ERC-futamot, és jelenleg vezetjük a magyar bajnokságot – vette át a szót Zsiros Gábor, navigátor. – A belső kamerás felvételek alapján a pályák 80-90%-át ismerjük, de a veszprémi gyorsaságik híresek arról, hogy évről-évre változnak. Előfordulhatnak nagyobb kövek, a verseny közben változhatnak az ívek, vagy épp új nyomvonal alakulhat ki, amelyek megnehezíthetik a dolgunkat. Itt nem elég gyorsnak lenni – kell a szerencse, egy jól felkészített autó és olyan abroncs, ami bírja a kihívásokat. A teszten nagyjából 50 kilométert mentünk a Skodával, ez alapján nagyon pozitívak a murvás tapasztalatok. Örülünk, hogy ennyire erős autóval versenyezhetünk, aminek rendkívül jó a futóműve.
Zsiros Gábor kiemelte az is, hogy az új fejlesztésű autó előnyei látványosak voltak Királyszentistvánon, ugyanis nagyon gyorsan, nyomatékosan tudtak a teszten autózni. A versenyen hosszú, 50 km feletti körök is várhatók, ahol okosan kell gazdálkodniuk a gumikkal, hiszen a három nap alatt összesen tizenhat abroncsot használhatnak el. 

A háromnapos verseny pénteken Királyszentistvánon veszi kezdetét, majd szombaton Hegyesd, Kislőtér és Várpalota szerepel a programban két körben. Vasárnap pedig Iszka, Tés és a Nagylőtér várja a versenyzőket és a szurkolókat újabb két körben. A versenyzőknek összesen közel 188 verseny kilométert kell teljesíteniük.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában