2021.08.25. 08:30
Meccsnullról kezdik a hajrát
Hadik András és Kertész Krisztián a hátralévő két versenyhétvégén védené meg rali bajnoki címét.
Fotó: Marosréti Ervin
A Székesfehérvár-Veszprém Rally hajrájából már tényleg csak pillanatok voltak hátra. Hadik András és Kertész Krisztián stabilan őrizte a második helyezést, ami az éves összetett szempontjából rendkívül értékes volt. A célhoz közeledve azonban ralis nyelven szólva: sok volt. Az R5-ös, MK II-es Ford Fiesta lecsúszott az útról és alaposan összetört. Szerencsére az eset során komolyabb személyi sérülés nem történt, a DVTK párosa azonban értékes pontokat veszített, és az autót is újjá kellett építeni. Utóbbi megtörtént, előbbit pedig a közelgő Vértes Rallyn pótolhatja a miskolci egység. A jelenlegi állás szerint kétesélyes lehet a hajrá, hiszen Hadikék és Csomósék megléptek a többiektől, és már csak két futam van hátra az esztendőből.
Autó a romhalmazból
- Nagyot buktunk, de utólag már nem szeretek visszafele tekinteni. Megtörtént, benne a mi sportunkban. Túl vagyunk rajta, úgyhogy most már csak előre nézünk – mondta el érdeklődésünkre a Vértes Rally előtt Hadik András. – Az elmúlt hetekben pihentünk, igyekeztünk egy kicsit feltöltődni, a csapat viszont kőkeményen dolgozott. Veszprémből ugyanis hazahoztunk egy romhalmazt, amit újjá kellett építeni. A fiúk szokás szerint jó munkát végeztek, minden tőlük telhetőt megtettek, a Ford ismét indulásra kész.
Hadik András szerint mint minden autóverseny, a soron következő Vértes Rally is tartogathat buktatókat. A közeg és a gyorsasági szakaszok ismertek számukra, ebből a szempontból nem érheti őket meglepetés. Vannak viszont olyan dolgok, amire nagyon oda kell figyelniük a következő magyar bajnoki futamon.
Meghatározó szombat
- Nagyon szeretem ezt a versenyt, már évek óta stabilan szerepel a naptárban – folytatta a tavalyi abszolút magyar bajnok. – Annak pedig kimondottan örülök, hogy két napos lesz a futam, így jó sok pontot lehet gyűjteni. Igaz, ennek van egy másik oldala is, ezt ugyanis el is lehet veszíteni. Erre azonban gondolni sem akarok. Éppen ezért a pályabejárásra és a tesztelésre nagy hangsúlyt fogunk fektetni. A Vértes Rally első napja meghatározó lesz. A versenyt nem dönti el, de az Oroslány és Pusztavám közötti, közel 18 kilométeres szakaszt háromszor is teljesíteni fogjuk. Itt jelentős előnyt vagy hátrányt lehet szerezni a többiekkel szemben. Érdekessége ennek a pályának, hogy nagyon csúszik, amire ugyancsak oda kell figyelni. Ráadásul másnap ennek a hetven százaléka visszafelé is szerepel a programban, úgyhogy tényleg meghatározó része lesz a viadalnak.
Jó hajrá kell
Hadik András és Kertész Krisztián előnye a bajnokságban tehát a veszprémi bukással elolvadt. Innentől kezdve nincs több hibázási lehetőség, ellenkező esetben ugyanis az is sokba kerülhet.
- Többször voltunk már hasonló helyzetben – utalt vissza a miskolci bázisukon a DVTK ralisa. – Természetesen nem örülünk, hogy az előnyünk elolvadt, de így sincs veszve semmi. Két kőkemény verseny még előttünk áll, ahol megszerezhetjük a bajnoki címet. Eddig is keményen dolgoztunk, ezután is így teszünk. Azt előre tudtuk, hogy nem adják majd ingyen, mert a magyar bajnokság pokolian erős. A Vértes Rallyn is szoros, izgalmas, kiélezett küzdelemre számítok, amiből reményeink szerint mi jövünk majd ki jól.
A Vértes Rally programja
Augusztus 28., szombat
14:49, GY1 – Oroszlány/1
16:25, GY2 – Oroszlány/2
17:30, GY3 – Oroszlány/3
Augusztus 29., vasárnap
09:01, GY4 – Pusztavám/1
09:31, GY5 – Kőhányás/1
10:23, GY6 – Guttamási/1
12:26, GY7 – Pusztavám/2
12:56, GY8 – Kőhányás/2
13:47, GY9 – Guttamási/2
15:39, GY10 – Pusztavám/3
16:09, GY1 – Kőhányás/1
(A borítóképen: Hadikék számára éles lesz a bajnokság hajrája)