Vajon milyen lesz?

2025.05.10. 12:00

Így fogja megváltoztatni a miskolciak életét a mesterséges intelligencia - exkluzív interjú!

Miskolc elindult a digitális világ felé. Itt valósul majd meg a mesterséges intelligencia felhasználását szemléltető mintaprojekt.

Korábbi cikkünkben már tájékoztattuk olvasóinkat arról, hogy Miskolc lesz az ország első városa, ahol önkormányzati szinten használják majd a mesterséges intelligenciát. Nézzünk egy olyan vállalatot, ami 2017 óta hasonló projektekben vesz részt hazai és nemzetközi szinten folyamat-automatizáció és mesterséges intelligencia fejlesztések kapcsán. Kollégánk személyesen látogatta meg a United Call Centers-t (UCC).

mesterséges intelligencia
Együttműködés  UCC és a Miskolci Egyetem között
Forrás: Miskolci Egyetem

Mit is csinál a UCC?

A UCC több, mint 25 éve van jelen teljes körűen kiszervezett üzleti, adminisztrációs, ügyfélszolgálati, logisztikai és technológiai szolgáltatásokkal a piacon, nemcsak hazai hanem nemzetközi szinten is.

De hogyan is kapcsolódnak ők a mesterséges intelligenciához?

Mivel nagy létszámú csapattal, jelentős volumenű feladatokat végzünk ügyfeleink számára – legyen szó ügyfélszolgálati hívások kezeléséről vagy csomagküldési szolgáltatásokról –, ez ideális alapot teremt a folyamatok automatizálására és a mesterséges intelligencia bevezetésére. Az ilyen technológiák alkalmazásával nemcsak a hatékonyság növelhető, hanem az ügyfélélmény is jelentősen javítható – például egy nonstop, várakozás nélküli ügyfélszolgálati csatorna kialakításával.

– mondta Kopcsó Balázs, a UCC technológiai vezetője.

Együttműködés a Miskolci Egyetemmel, nemzetközi sikerek, mesterséges intelligencia

Kopcsó Balázs az egyetemmel való kapcsolatukról is beszélt: 

Miskolciként rendkívüli büszkeség, hogy stratégiai együttműködést kötöttünk a Miskolci Egyetemmel. Számos MI projekten dolgozunk együtt és támogatjuk egymást kutatás-fejlesztés területén egyaránt. Ez mindkét fél számára eredményes, hiszen a nemzetközi technológiai tapasztalatainkat átadhatjuk a hallgatóknak, ezzel támogatva a szakmai felkészülésüket, másrészt tanulmányaik után lehetőséget tudunk biztosítani a UCC-nél.

Balázs szerényen fogalmaz, de fontos megemlíteni, hogy komoly nemzetközi elismeréseket szereztek, például a világ egyik legnagyobb technológiai vállalata (IBM), beválogatta őket a top 100 programjába, ahová 50 amerikai vállalat mellett 50 európai cég került be, egyikük a UCC Miskolcról. Továbbá érdekes volt hallgatni, hogyan zajlott egy nemzetközi díjátadó Las Vegasban, ahol Magyarországról egyedüliként hoztak el díjat az MI szolgáltatásaikkal.

mesterséges intelligencia
Újgenerációs Mesterséges Intelligencia szolgáltatások bemutatása - Executive Espresso - UCC - Budapest

Megkérdeztük mit gondolnak az „M.I.SKOLC” projektről

Április 16-án tartották első MI konferenciájukat Budapesten, ahol a legismertebb vállalatok döntéshozói vettek részt és az újgenerációs MI modellek felhasználási területeiről, fejlesztéseikről beszéltek.

Van kapcsolódási pont, a konferenciánkon is olyan összetett és fejlett rendszereket mutattunk be, melyek alkalmazhatóak egy bonyolult ’üzleti’ környezetben is megbízhatóan és hatékonyan. Egy város életét megkönnyítő MI szolgáltatás is kizárólag akkor működhet, ha biztonságos, megbízható és valóban leegyszerűsít folyamatokat, például megkönnyíti a városlakók életét azáltal, hogy napi ügyeiket automatizáltan, akár menet közben elintézhessék.

– mondta Kopcsó Balázs.

Bízom benne, hogy részt vehetünk a M.I.SKOLC projektben és támogathatjuk a város törekvéseit nemzetközi tapasztalatainkkal, szakértelmünkkel, munkatársainkkal

 – tette hozzá.

A szakember ötletei az MI felhasználására

Kopcsó Balázs az MI lehetséges felhasználási területeiről is beszélt:

Elkötelezettek vagyunk abban, hogy folyamatos kutatások mentén, az emberek hangja alapján fejlesszük szolgáltatásainkat és kényelmesebbé, modernebbé varázsolhassuk környezetünket. 

- mondta és így folytatta:

Ugyan az M.I.SKOLC projekt gyakorlati részletei még nem ismertek, de érdekes eljátszani a gondolattal, hogy miként segíthetik ilyen modern rendszerek az életünket például az alábbi területeken: 

  • Városfejlesztés: A város kormányzati rendszerei valós időben elemzik a lakossági igényeket, panaszokat, közérdekű adatokat – majd ezek alapján önállóan javasolnak szabálymódosításokat, fejlesztési irányokat vagy akár forrásátrendezéseket az önkormányzatnak.
  • Soha többé dugó: A forgalmat irányító MI előrejelzi a torlódásokat, baleseteket, tömegközlekedési késéseket és valós időben optimalizálja a jelzőlámpák működését, útvonal-ajánlásokat küld a sofőröknek és újrahangolja a menetrendeket. Autonóm járművek és tömegközlekedés zökkenőmentesen együttműködnek. 
  • Nincs többé sorbanállás és várakozási idő: Minden városi hivatal és közszolgáltató egy virtuális ügyfélszolgálati asszisztenssel működik, amely AI-alapú nyelvfeldolgozással segíti az ügyintézést, értelmezi a kérvényeket, és előkészíti a döntéshozóknak a válaszokat, ügyiratokat. És természetesen mindezt úgy, hogy az adatvédelmi, etikai és esélyegyenlőségi mechanizmusok sértetlenül üzemelnek tovább, tehát kizárólag az ügyfélélmény növelése, életminőség javítása és a miskolciak kiszolgálása van a zászlóra tűzve. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában