boon.hu video

2025.05.09. 17:25

Elkezdik visszaépíteni a töltést az M30-as autópálya helyreállításánál - fotók, videó!

Jól haladnak a munkálatok. Egy bejárás keretében mutatták be az M30-as autópálya helyreállításának jelenlegi helyzetét.

Elkezdik visszaépíteni a töltést az M30-as autópálya helyreállításánál - fotók, videó!

Így halad az M30-as helyreállítása

Fotó: Vajda János

A 2021 októberében átadott M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakasza megsüllyedt, ezért 2024 februárjában le kellett zárni azt. Május 9-én, pénteken Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára egy rövid bejárás keretében mutatta be a megsüllyedt szakasz helyreállítási munkálatait.

m30_bejaras018
Így halad az M30-as helyreállítása.
Fotó: Vajda János

 

Az M30-as autópálya helyreállítása

Február 17-én Szikszón tartottak egy lakossági tájékoztató fórumot, ahol napirendre is került a munkálatok ütemezése. Azóta a nemcsak megkezdődtek, hanem gőzerővel haladnak előre.

A helyreállítás megkezdésének előfeltétele volt, hogy az elbontandó töltéstestnek a kihelyezéséhez meglegyenek azok a területek, ahová azokat ideiglenesen ki lehet deponálni, az után pedig a munkálatok el is kezdődtek. A töltésszakasz elbontásra kerül, az elbontás helyén pedig vasbeton cölöpöket fúrnak, betonoznak ki. Mintegy 774 darab vasbeton cölöpnek kell a földbe kerülni, 60 centiméter átmérőjű, 20-22 méteres mélységben. Ezt nagy erőkkel végzik minden eszközzel.

Hol tart most?

Április végéig 110 ezer köbméternyi töltésanyagot termeltek le, a 774 cölöpből 294-et fúrtak le, az elmúlt pár napban pedig még 40-et.

Az előzetes ütemezés szerint május végéig a cölöpöknek teljes mennyiségének le kell kerülniük a föld alá. Ezzel párhuzamosan pedig már a jövő héttől elkezdődik a töltés visszaépítése a megfelelő technológia szerint.

A geotechnikusok, tervezők kiszámolták, hogy mennyi időt kell majd hagyni a visszaépített töltésnek természetes módon ülepednie, és úgy tervezzük, hogy október 31-ig befejezzük a munkát

 – mondta Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára.

Rögtön éreztük a dugókat és akadályokat, ezért azonnal kibővítettük az Arnóti körforgalmat, a lehető legrövidebb úton, ami nagyon gyorsan, még határidő előtt el is készült. Ezzel meg is szűntek a torlódások a 3-as úton, de természetesen a végleges megoldást az autópálya megépítése fogja jelenteni. Ami jó hír, hogy a 2026-os vármegyei matricát 65 százalékos kedvezménnyel vásárolhatják majd meg az erre közlekedők

 – mondta Csöbör Katalin, országgyűlési képviselő.

A felső szakasz lezárása

Más típusú a probléma a felső szakaszon, ott egy oldalirányú megtámasztása zajlik a töltésnek és félpályán halad a forgalom. Ez a rész június végével visszaadásra kerül a forgalom számára

 – tájékoztatott Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában