2025.03.23. 08:00
Mutatjuk, kik vehetik el a munkád a jövőben
Új kihívások és új lehetőségek korszaka jön. A mesterséges intelligencia olyan mértékben fejlődik, hogy többre képes már most is, mint gondolná. Mutatjuk!
A generatív mesterséges intelligencia (MI) rohamos fejlődésével egy új korszak küszöbén állunk, ahol az MI rendszerek már nem csupán egy-egy adott feladatra összpontosítanak, hanem összetett problémák megoldására is képesek. Az úgynevezett MI ügynökök intelligens, önálló döntéshozó rendszerként működnek és várhatóan jelentős szerepet kapnak számos iparágban.

A szakember véleménye a mesterséges intelligencia új korszakáról
A generatív mesterséges intelligencia valóban egy új korszak küszöbén áll, és ezzel mi a United Call Centersnél (UCC) maximálisan egyetértünk. Aktív szereplőként mi is hozzájárulunk ahhoz, hogy az ügyfélszolgálatok világszerte egyre intelligensebbé és hatékonyabbá váljanak az AI alapú automatizáció révén
– mondta Kopcsó Balázs, a UCC technológiai vezetője, adatvédelmi tisztségviselője.
Az MI ügynökök egyre inkább önálló döntéshozó rendszerekké válnak, képesek felismerni az ügyfelek igényeit, proaktívan segíteni őket, és hatékonyan kezelni a komplexebb helyzeteket is. Előnyük továbbá, hogy várakozás nélkül elérhetőek – hiszen senki nem szereti hallgatni a "lift zenét" ugye? - és a nap 24 órájában képesek segíteni, akár összetett feladatok megoldásában is
– tette hozzá.
Az adatvezérelt döntéshozatalé a jövő
Egy friss felmérés szerint a megkérdezettek 32%-a úgy véli, hogy 2025-ben az MI ügynökök lesznek a legmeghatározóbb trendek az adatelemzés és a mesterséges intelligencia világában.
Ezek az intelligens rendszerek nem csupán adatok feldolgozására képesek, hanem a különböző forrásokból származó információkat összekapcsolva képesek önálló döntéseket hozni.
MI ügynökök a munka világában
Ez a technológia hatalmas potenciált rejt magában olyan iparágak számára, ahol gyors és rugalmas döntésekre van szükség.
Az egészségügyben például az MI ügynökök segíthetnek a diagnosztikában és a kezelési tervek személyre szabásában. A pénzügyi szektorban a kockázatelemzés és a csalások észlelése válhat hatékonyabbá, míg a jogi területen az MI automatizálhatja a dokumentumkezelést és a jogi tanácsadást.
A jövő nem kérdéses, az AI asszisztensek egyre nagyobb szerepet kapnak, aminek köszönhetően a magasan képzett munkatársaink az igazán összetett feladatokra összpontosíthatnak, és sokkal magasabb szintű kiszolgálásban vehetnek részt, ami mind az ügyfelek, mind a vállalatok számára kiemelkedő előnyöket biztosít
– folytatta a szakember.